Även om det fortfarande är några timmar kvar på den här dagen så ser det ut som att Harold Camping hade fel gällande jordens undergång. Jag hade egentligen missat att domedagen skulle inträffa idag då jag inte riktigt tror på dessa påhitt om domedagen och att jorden plötsligt skulle gå under bara sådär. Om nu jorden skulle "gå under" tror jag att det skulle ske relativt långsamt, lite som nu, och inte att det bara säger poff. Sedan är frågan om det är jorden som kommer att gå under eller om det är mänskligheten?

Hur som helst ser det ut som att vi åtminstone får leva till nästa år. Den 21 december 2012 är nämligen domedagen förutspådd enligt Mayakalendern. Då kommer världen som vi känner till den idag att sluta existera. Så vi kan väl inte göra annat än att leva livet fram till dess och se vad som händer. Är det någon utav er som tror på en förutspådd domedag? Och så menar jag inte när solen kommer sluka jorden som troligen kommer hända när solen blir en supernova och exploderar men det är ju aslång tid kvar till dess.
#1 - - Andreas:

Vist är det fantastiskt att vi får njuta av ännu ett år. Enligt en viss sorts vittnen så skall jorden gått under flera gånger...men deras skor verkar inte heller så pålitliga.



Hur många gånger kan jorden gå sönder tro?

#2 - - stina:

Jag vet :( Vi ska börja med det.

#3 - - Kim Ekholm:

Jag är död här i Stockholm idag!

Hehe nej inte igår, men kanske ikväll. Det blev träning i morse.=)

#4 - - Henrik Olsson:

Jag har hela tiden utgått från att han hade fel, så jag klippte till och med gräsmattan igår - och nyss fick hundarna kvällsmat! :P

#5 - - danten89:

Det var ju Maya som räknat fel!

Det som skulle ske den 21 december år 2012 var det som skulle ske idag.

Så filmen 2012 skulle ha hetat 2011 egentligen.

Så nästa år är väl lugnt..



Men vilken dag som helst kan en meteor eller så störta emot jorden, man kan aldrig gå säker.. :P

#6 - - Anneli:

sv; ååh, din "sista" kväll lät ju finfin! ska vi byta? ;D



Jag tror inte att det finns någon förutspådd domedag. Dock kan ju naturen alltid koka ihop något, men det är ju en annan femma.

#7 - - pubes:

sv: tack detsamma! :)

#8 - - Myaraq - den där lilla svenskimån:

"lite som nu" - väldigt insiktsfullt.

#9 - - Tommy:

Sv: Ja visst är den.



Jag tror inte alls på den förutspådda domedagen.



Haft en bra helg?

#10 - - cicci:

tycker vi kör på din plan..lever livet fullt ut!



sv: nej jag har tyvärr inte varit på VIP salongen på bergakungen... får ta å göra det,m dom som har varit det säger ju att det e rockar=)

#11 - - anna:

tror inte alls på det där, känns mest som skitsnack :P

#12 - - Jenny:

Den ligger på Ågatan i Linköping i hörnet av dom nybyggda höghusen :) En restaurang på två våningar, UNDERBAR mat :D Kvällen vart super! =)

Hur har din helg varit då?

#13 - - Anonym:

vi som hade en bratfest för att verkligen fira undergången i stil men näe nästa dag vaknar man med en huvudvärk:/



Haha det där larmet var igång från senast 5.30 då jag vaknade av det till ca 13.00, blev lite smått tokig där ett tag och började härma ljudet:D

#14 - - Gaymasen:

Zzzz. Lev varje dag som om den vore den sista!



Och nej jag har inte sovit i husvagn tidigare. Brukar bara campa med tält. De ä grejer dä.

#15 - - Elisabet:

Jag tycker det är oerhört underhållande och lite tragiskt att höra på alla tokfransar som tror på sådant, vi är så bra på att utplåna oss själva och vår planet ändå att någon gud nog inte behöver blanda sig i. Blev inte särskilt förvånad över att inte jorden gick under den här gången heller haha.