Lägenhet uppsagd.

Publicerat i: Flytt
Igår fick jag äntligen tummen ur ... och gick till mitt bostadsbolag och sa upp min lägenhet. Nu händer det på riktigt, jag kommer flytta från Norrköping om bara några månader. Norrköping som har varit mitt "hem" de senaste tre åren ska jag nu lämna direkt efter examen. Jag har aldrig riktigt trivts i den här staden av olika anledningar så det ska bli skönt att åka faktiskt. Men när man säger upp en lägenhet kommer det en massa tråkiga följder som måste göras. För en liten stund sedan blev städskåpet kliniskt rent och i skrivande stund verkar ett medel i ugnen så det ska bli lättare att göra rent den. Tänkte att jag skulle försöka göra lite grovstädning lite då och då, samtidigt som jag packar ner lite saker jag inte använder eller kommer att använda innan jag flyttar. Allt för att underlätta slutstädningen som jag bävar lite för.

Hur noga måste man vara?
#1 - - Myaraq - den där lilla svenskimån:

Man måste vara typ sjukt noga.



Vart ska du ta vägen då?

#2 - - weekday:

klart det blev pommes ;D haha



vart flyttar du nu??? :D kom hit så kan jag ragga upp dig mjauuu HA HA HAHAAA tråkig jag

#3 - - stefan:

TEST TEST TEST TEST

#4 - - NINNIE:

Spännande att flytta! :)

#5 - - pelle:

KOOOLT! Snart Örebro igen då! Hittat något än?

#6 - - Anneli:

sv; Nää, inte året runt. Jag skulle jag avlida när det blir sommar :P

#7 - - anna:

ska du flytta hem igen ellr vad ska du göra?

#8 - - Stefan:

Sv: Tack du! :)

okej, vad bra då kanske du kan flytta till sthlm..? ;)

kram

#9 - - || mannen som kan prata om hundar ||:

Då ser du slutet på det hela då!



Rörande flyttstädning så är väl kök och toaletter det allra viktigaste - och tänk på att det måste lukta gott och blänka för då anser man att det är rent!



Lyckligtvis finns det flera starka rengöringsmedel för dessa områden!



Sv: Ja, det kommer att ta ca 15 veckor att gå genom Sverige - men det är det värt! :P

#10 - - Emma says style, love & rock and roll.:

jag brukar vara sjuuukt noga - men jag tror inte det krävs egentligen.

#11 - - Tommy:

Sv: Ja frukost är något jag aldrig vart duktig på att äta.



Så snart examens dax, vart ska du flytta?

#12 - - fifi:

Vart ska du flytta?



Nej, det är i avföringen, men det är främst om katterna är ute och jagar möss och sånt, för det är via dem parasiterna kommer. Men det är förstås bäst att vara försiktig och låta partnern sköta lådan!

#13 - - cicci:

good luck! städa ordentligt liksom... jagg har flyttat massvis av gånger och aldrig fått bakläxa på städningen.. bara städa nogrant liksom=)

#14 - - weekday:

ahapp... hur länge ska du vara i örebro dååå??? civilstatus? höhöhööö

#15 - - Jenny:

Ja ugh va tråkit med flyttstäd. Men du har ju iaf ett bra system så du slipper ALLT sen på samma gång :)



Ha en bra dag :)

#16 - - Gaymasen:

FÖR noga! Haha.



Och ja jag skulle kunna skriva inläggen i ett worddokument men jag gillar inte att skriva inlägg i förväg. Haha. ^^

#17 - - Kalle:

har bara bara lite, mest som genomfart egentligen, i norrköping, för mig en betongstad, tyvärr.



sv: dom borde finnas i en jack&jonesbutik, såg dom i kalmar. men på deras hemsida finns den med kampnajpris iad, borde va det i butik med, kollade aldrig pris då.

#18 - - Kalle:

har bara bara lite, mest som genomfart egentligen, i norrköping, för mig en betongstad, tyvärr.



sv: dom borde finnas i en jack&jonesbutik, såg dom i kalmar. men på deras hemsida finns den med kampnajpris iad, borde va det i butik med, kollade aldrig pris då.

#19 - - Kim Ekholm:

Wohoo ja B&J = GULD!!! =)

#20 - - Elisabet:

Flyttstädning är verkligen hur tråkigt som helst, man brukar behöva vara jättenoga.

#21 - - Ella:

Tror man måste vara ganska noga asså. Men det är ju lättare när man inte har massa grejer i vägen!

Sugigt läge för Norrpan, förresten. Alla storbloggare flyr fältet. Först Tyra, sen Pellzo, en jag och nu du också. Gosh liksom. Igen kvar.

#22 - - Jen:

Skrubba noga, men lämna lite till vägglössen att äta också och använd inte för starka medel, tänk på moder jords lungor ;) När du är klar är det bara att komma hem till oss och fortsätta!

#23 - - carro:

hur noga man måste vara när man ska flyttstäda är igentligen en ganska bra fråga.Det beror oftas på vilken hyresvärd man har.Vissa hyresvärdar här i Norrköping är ganska noga av sig när det gäller städningen medans andra skiter i det full ständigt.Tänk på att ta bakom spisen och alla fläktar element och under badkaret om du nu har ett.Det är många som glömmer bort dom områdena och får hem sen en räkning.Lycka till med städningen och flytten:)