Som det ser ut i Östergötland idag börjar våren smyga sig fram under snön och värmen börjar sakta men säkert återvända. Förberedelserna är säkert i full gång vid alla små glassrestauranger runt om i landet och tillverkningen börjar snart gå in i sin högsäsong. Jag har aldrig riktigt varit något glassmonster, även om jag tycker glass kan vara gott en varm sommardag. Men om man tittar på statistiken över glasskonsumtionen i Sverige ser man ganska tydligt att det måste vara skapligt många som äter stora mängder glass under ett år. En medelsvensson äter cirka 12,2 liter glass per år. Det är lite mer än sex Big Pack på ett år, eller ska jag säga lite mer än 24 Ben & Jerry's så kanske vissa förstår bättre. Men lugn, bara lugn. Som vanligt är vi i Sverige inte värst utan det är såklart USA. En genomsnittlig amerikan äter omkring 20 liter glass per år.
Gillar du glass, i så fall vilken?
#1 - - Myaraq - den där lilla svenskimån:

Öh. Ja?

#2 - - Johanna:

Svar på din kommentar: ja, det är till och med fyra och ett halvt år sen vi var på Bruce-konserten :)

#3 - - Tommy:

Sv: Det är både jag och sambon som står för matlagningen i huset!



#4 - - Johanna:

japp, haha. hösten 2006 var det minsann :) hur går exjobbet? :D

#5 - - anna:

chodkladglass är det enda rätta!



sv: jag har en känsla av att Coldplay lär bli magiskt i sommar :) nope bilden är inte min.

#6 - - || mannen som kan prata om hundar ||:

Jag äter nog inte mer än 4 liter glass/år :) Oftast är det blandad med vanilj/päron/jordgubb!



Sv: Då startar vi en långpromenad från Kiruna till Ystad!

#7 - - Anneli:

sv; Bitter?! Varifrån fick du det?! ;p



Jag gillar glass. Jag gillar de flesta sorters glass. Men helst choklad.

#8 - - fifi:

Jag gillar nog all glass som finns!



När min sambo är hemma sköter han kattlådan, annars gör jag det och har då plasthandskar. Sedan är ju mina katter bara inomhus, då är det extremt liten risk att drabbas av de där parasiterna.

#9 - - Ella:

Glass är gott. Såklart. Fast jag trodde verkligen att vi svenskar var bäst?värst? på att äta glass.



Hahaha, kul att du visste vad jag syftade på med den beskrivningen!

#10 - - Tommy:

Sv: Godmorgon! Ja gårdagens morgonfrissa var inte att leka med vill jag lova !:D

#11 - - wingers:

Åhh, glass, det saknar jag, bland allt annat socker =/ Inatt drömde jag att jag åt massor av kanelbullar, kan ju inte vara friskt.



Jag är en pinnglass-människa. Äter gärna magnus mandel... mums!

#12 - - Ellie:

Jag är ett riktigt glassmonster. Jag äter glass även om det är mitt i vintern och 10 minusgrader. Choklad är helt klart den bästa smaken :D