Tio veckor senare och 46 sidor rikare är nu C-uppsatsen äntligen klar, förutom några små justeringar som vi kommer att hantera nästa vecka. Ska sätta mig nu efter lunch och träna lite på den presentation av uppsatsen jag ska hålla nu på tisdag. Nervositeten är skapligt hög och jag önskar bara att det redan vore gjort. Är det någon som har några bra förslag när det gäller att prata inför en större folksamling, förutom att vara förberedd? Jag tar gärna emot alla tips jag kan få.


I helgen är det valbord. En högtid som inte är någon speciell för mig. Visst är det alltid kul att kolla på raketer och höra en schyst kör sjunga lite men det är inget jag direkt längtar efter. I år kommer dessutom Valborg innebära studier för min del. Jag ska sitta med min presentation, den uppsats jag ska opponera på samt lite litteraturseminarietexter. Så mycket som möjligt ska bli klart denna helg så att jag kan slappa lite sista veckorna och unna mig en resa till London med vännerna. 

Hur ser ärat liv ut nu?


#1 - - stefan:

TESTTESTTEST

#2 - - Jenny:

Ja precis, Näe hennes attityd igår fick mig att må illa! Ugh! Vilket folk de finns.

#3 - - Tommy:

Sv: Jofvisst heter det landhockey, kom på det i dag när jag själv var in och visade ett par kollegor att jag skrivit fel .. Tack :)



Allt bra?

#4 - - || mannen som kan prata om hundar ||:

Jag har pratat en hel del inför andra människor, och det viktigaste (och svåraste) är att slappna av!



Man är alltid lite nervös innan man ska påbörja talet, men det släpper som regel när man kommit igång!



Försök också presentera detta som om du pratar direkt med en person i stället för en hel folkmassa! Titta gärna lyssnarna i ögonen (eller direkt ovanför deras huvuden om det känns för jobbigt)!



Sv. Ja, jag är väldigt bestämd av mig - men rättvis! :P

#5 - - Andreas:

Grattis! Så nu är den helt klar, den berömda C-uppsatsen. Måste kännas riktigt skönt förstår jag.



Sv: Nej, än så länge har jag inte gått hem. Men det kommer det bli när jag gått kanske 2-3 veckor till. Måste ju mjukstarta så att säga : )

#6 - - Anonym:

haha smått om man gör samma varje dag :/

läget?

#7 - - pelle:

Håller ni presentationen var för sig eller får du göra den med din kamrat?

#8 - - pelle:

Jag förstår...

#9 - - Andreas:

Jorå, när det kommer till lek och andra hundar är han riktigt tuff. Då tror han att han är en rottweiler och ska bestämma över alla. Han backar inte så ofta (dumt nog) om han blir utmanad av en schäfer eller liknande...så han är inte så smart alla gånger : )