Tvättstugan.

Publicerat i: Vardag


Hur ofta brukar ni tvätta? Jag har en stadig tvättid som väntar på mig varje torsdag mellan 16-22. I samband med att jag tvättar brukar jag även byta sängkläder och städa ur lägenheten på samma gång. I går var det inget undantag utan jag gick ner med min tvätt i tvättstugan och skulle böjra tvätta och får se att dörren till tvättstugan är låst. Jag tittar på tvättschemat (som är ett upphängt papper) och ser att ingen ska tvätta före mig och att mitt namn står på rätt dag och tid. Det är väl någon som har kört en tvätt emellan mig och den som hade tvättstugan sist tänkte jag och gick tillbaka till lägenheten och tänkte att personen säkert kommer och hämtar sin tvätt.

Fyra timmar senare hade jag fortfarande inte kommit in för att tvätta och nu var mitt humör inte lika lugnt som innan. Men till slut står det en kvinna där nere och viker sin tvätt i godan ro när jag kommer ner igen. Jag säger att det var bra att hon öppnade tvättstugan så jag kunde börja tvätta. Kvinnan som var lite över medelåldern tittade på mig som ett frågetecken och förstod inte alls var jag pratade om. Jag informerade henne att det var torsdag den 22 april och att jag hade bokat tvättid. Då ser man hur det går upp ett ljus för henne och kinderna blir lite lätt röda. Hon hade gått runt hela dagen och varit bergsäker på att det var fredag. Då försvann min irritation och tänker mer att vi alla kan göra fel. Kvinnan bad så mycket om ursäkt och sa att jag kunde börja tvätta direkt och jag fick även hennes tid idag för att tvätta. Det är ingen fara, sa jag och log för att lätta hennes samvete lite. Jag hann ändå tvätta allt som jag skulle på kvällen ändå.

Har ni varit med om någon liknande?

#1 - - Anna:

ag ska skriva om en sak som betyder något för mig. Så poetisk visste jag inte att skolan kunde vara?

#2 - - cicci:

har egen tvättmaskin i lgh och det e guld värt!



sv: ja det e la inte gratis dock väldigt mycket gym för pengarna, fast jag köpte mitt kort på en drive för studenter och betalr 300/månaden vilket e helt okey!

#3 - - Jessika:

Vad skönt att allt ornade sig. Du vet ju själv vilka problem jag har haft med min tvättstuga ;)

#4 - - Daniel:

Bra att det ordnade sej. Har oxå egen maskin med tidigare hade jag inte det - då beställde jag alltid tid när grannkillen (sexy and hot) när skulle tvätta.

#5 - - Tess:

Nej inte än, men vi gav vår tvättid till en granne som råkat ur för samma sak (har tre tvättrum med lås i tvättstugan). Vi var endå klara. Ha en bra dag.

#6 - - Ola:

SV: Hehe jäkla fransmän.. Elda upp grannen i grillen hehe..



Nä det gör jag inte.. jag kör stenhård styrketräning och är ute och går istället.. :P Har riktigt bra resultat.. Lite för bra om man kan säga så får snart köpa nya skjortor :P hehe Hur går det själv med träningen?



#7 - - Emma says style, love & rock and roll.:

haha vad sött. Ja alla kan ju göra misstag. Jag har däremot tvättmaskin i min lägenhet så jag har nästan alltid en tvätt inne eller på tork.

#8 - - N e l l y ♥:

sv: hehe ja lätt ;)

#9 - - Pjoltas:

He he.. Det é ju fredag, knas-kastrull!

=)

#10 - - tea:

sv: nej jag förstår inte heller. det finns så mycket annat att lägga energi på :P



vilken tur att kvinnan ändå var så förvirrad och snäll. oftast är det någon bitchig människa som inte alls tagit fel på datumet utan bara skiter fullständigt i det :P trevlig helg!

#11 - - Lena:

haha, när jag bodde i studentlägenheten i karlstad var det där med tvättider inte så himla noga för många. så det var ofta det var tvätt lite här och var när man hade bokat. ibland blev jag så arg att jag rev ur allt och bara slängde det i en hög någonstans.. tröttnade när det hände för många gånger, liksom.

själv gjorde jag misstaget att ta fel på dag en gång också, jag trodde jag bokat den dagen men hade bokat typ dagen efter eller nåt.. skämdes en del, men tjejen som hade tiden skulle bara tvätta en tvätt ändå, så hon sa att det var helt okej.



hemma behöver mna ju inte dirket bry sig även om vi är två hushåll och ett företag som delar på tvättmaskinen.. men några tvättar i veckan var hinner man ju ändå..

#12 - - wingers:

Fy fan, så irriterande! Det är ju inte okej att blanda ihop dagarna så, vilket jävla riskpucko!



Och ja, jag kör twitter-style nu ;)

#13 - - Johanna:

Men stackarn! Vad jobbigt att vara SÅ förvirrad.. Visserligen har jag själv blandat ihop dagar förut, men jag tar mig oftast i kragen innan det går föör långt, så att säga.

#14 - - Anna:

Stod du på lur bakom ett hörn för attackera?!...

#15 - - Markus:

Klart jag sjöng...du tror väl inte jag missar en chans att sjunga lite Miley Cyrus? ;)

#16 - - Anonym:

MAMMA tvättar! heheheeeeee. Alltså mest för att jag inte har en "tvättmaskin" (heter förresten bykmaskin här).. så! Men tvätta kan jag ändå.. för att.. skryta.. om det gååår att srkyta om en så självklar sak :P

#17 - - Johan:

Svar: Det är inte jag som känner fotografen utan min kompis :)

#18 - - BlueRoseCase:

Jag kan ha rätt kort tålamod när det gäller tvättstugor, men tack och lov är det inte ofta jag behöver ha det. Här finns tio tvättbås i tvättstugan så om nån snott ens tid finns oftast nåt annat bås ledigt.

#19 - - Tommy:

Sv: Tusen tack !

Ja jag kände för att göra en förändring och göra något eget ! Allt bra? Planer för dagen?

#20 - - anna:

sånt där är sjukt störande! men shit tvätta en gång i veckan, det var skickligt det!

#21 - - Ella:

Haha, sött! Ovanligt av en kille att tvätta så ofta ändå. Själv låter jag mamma sköta det åt mig ett tag till... :P



Sv: Hur visste du att jag gillar Westlife??

#22 - - Jessika:

Hehe, jo jag följer dem faktiskt, men bara när det gäller coop runt hörnet hos mig, annars när det gäller ica, netto och city gross bryr jag mig inte ^^

#23 - - julia:

jag tvättar aldrig, sorgligt men sant

mamma gör det :D mehehe

#24 - - Madde:

Mina hormoner hade totalt went crazy om detta hände mig!

#25 - - Anonym:

tvättar kanske en gång i veckan

#26 - - pelle:

Så Lund is the place to be? :P

#27 - - pelle:

Jo, jag kan väl det... :P

#28 - - Towe:

haha, ooooja. i min tvättstuga råder total anarki. Sist jag skulle tvätta hade jag bokat tid 12-17. Då någon snott nyckeln, utan att ha bokat tvättiden, och inte lämnat tillbaka nyckeln vid 15 så bokade jag 17-22 istället. Återigen ingen nyckel återlämnad, så jag bokade 7-12 nästa dag istället (en dag då jag kunde haft sovmorgon! men jag behövde verkligen tvätta) nästa morgon stod jag i en timme och väntade.. fortfarande ingen förbannad nyckel. Så jag ringde till pappa, han fick komma och hämta min tvätt och tvätta den hemma hos mina föräldrar och jag skrev en bestämd men någorlunda vänlig lapp, haha.

#29 - - pelle:

Indeed Reströds :D

#30 - - Anonym:

haha, vilket problem alltså. herregud. mina tankar går till dig och alla som har varit med om något liknande.

#31 - - Michelle:

Snygg blogg hörrö! Gillar designen!

#32 - - LINA*:

har inte varit med och detta men har varit med om att folk tagit min torktummlare 100ggr , det är ett STORT irritations moment

#33 - - Lina:

sv: jo men eller hur sjukt irriterande.

skojigt, det är min dröm