I fredags tjuvstartade jag och några kompisar julen här i Norrköping. Vi bakade lussekatter, pepparkakor, drack glögg och lyssnade såklart på julmusik. När allt bak var färdigbakat öppnades julölen i vardagsrummet och vi satte oss ner och tittade på den mest juliga filmen av dem alla, Ensam hemma. Det var en trevlig kväll med en julstämning som var på topp.


I lördag kom större delen av min familj ner hit och hälsade på. Vi fikade och åt en god adventslunch lite i förtid och hade allmänt trevligt. Päronen hade också med sig de julsaker som är mina så ni kan ju gissa vad jag satte igång med när de åkte sen. Nu är min lägenhet klar för julen. Det finns en gran med ljus i (klä granen väntar jag lite med), det finns tomtar, julstjärnor i fönstret och en ljusstake förstås. Jag har tyvärr inte fixat någon adventsljusstake med riktiga ljus i, men för tillfället har jag fixat en liten provisorisk stake tills detta problem har lösts.


Idag kommer dagen ägnas åt så lite som möjligt. Tänkte bjuda över några på adventsfika lite senare i eftermiddag och sedan måste jag läsa igenom den rapport jag och min del av basgruppen skrev i veckan.


Vad gör ni på första advent?

#1 - - Per:

Ja ingen jul utan Ensam Hemma.... Fan va bra den är. :)

#2 - - sarah:

Klart man kan, men jag vill inte.

Jag gillar inte julen. Men du frågade och jag svarade varför jag inte gillar julen.

#3 - - sarah:

MEN jag gillar din nya header! Även om den är lite julig ;-) och jag gillar polkagrisar.

Haha.

#4 - - Madde:

MYYYYS!!

#5 - - sarah:

OCH förresten, så slapp jag aldrig till Norrköping. FUCKIT! Men jag ska vara där över nyår, så kan inte missa det då! Men jag har åkat buss genom Nkpg och det var helt okej... haha! Bor du inne i stan eller? KAN INGET om Norrköping men påminner ju mkt om Linköping

#6 - - Markus:

Åh en ny alldeles julig header, me LIKES!! ;) lussekatter är ju bara såå gott.



sv: jadu, du inte hur hemsk nyhet :/

#7 - - jennifer:

bjud mig mannen ;D



svar; ja det får du allt göra :D

#8 - - wingers:

det gjorde de : ) mkt goda, mkt saffriga. här snålas inte, trots priset ^^

#9 - - Kim Ekholm:

=)Åhhh JULSTÖK!!!! Jag ÄLSKART



Njae du vet. Jag gick fram till vakten. Föst så greppade jag tag mellan benen på han, blinkade så otroligt sexigt med vänstra ögat samtidigt som jag viskade. Klart jag är 28, vill du känna dig som tjej?



Hehe:=)

#10 - - Jessica andersson:

det var i och för sig prästen, jag kände att jag inte hade mod att göra det själv just då i och med att det är väldigt känsligt.

#11 - - Emma says style, love & rock and roll.:

julmysigt!!! Jag gick ner till mormor och fick adventsfika, lätt värt. Åt det visserligen också till frukost men det känns som att man inte riktigt kan få nog av saffran!!

#12 - - Kalle:

bästa julfilmen :d men tjena va fina lussekatter! kan du göra så bra? eller va det massa duktiga tjejer med? haha. väldigt fina glöggmuggar stefan!

#13 - - Tobias:

Det är ett jobb på en julmarknad =)

#14 - - Meg:

Har gjort nästan exakt samma sak jag :D

#15 - - Erica,:

kan du skicka en glöggmugg på posten? jag glöggar ur kaffemuggar xD

#16 - - Natalie - It's all about attityd:

vilken gullig liten blogg du har =)

take care! puss

#17 - - zara:

sv: Faktum är att jag frågade henne idag. Hon sa att det var för att jag skulle få lära mig själv och att jag nog skulle klippt håret om hon sa att jag inte skulle det.Jag var redan som liten envis, haha.



Men det är snyggt på dom som passar i långt hår tycker jag. Men det är olika på olika personer.



#18 - - Daniel:

Nami bjud på lusseballar!

#19 - - pelle:

hahah, när jag läste det här inlägget så tänkte jag på Blossa-rekalmen xD

#20 - - anna:

åh vad gott! jag firade inte riktigt advent igår, glömde lite bort det. myste några timmar hos en fin människa och sen sov jag mina förlorade timmar framför TVn haha härligt.

#21 - - Louise - Ur mitt eget perspektiv:

Jäklar vad juligt de var hos dig! :O

Vi har inte äns börjat med att tillreda den färdigköpta pepparkaksdegen!!



Puss