Jul i Närke.

Publicerat i: Vardag
   


Jag fick nyss en kommentar på ett inlägg som jag skev för tretton dagar sedan. Det handlade om hur min jul kommer att se ut i år. Nu vill jag bara förtydliga att jag tycker om min familj och jag kommer såklart inte åka hem till Norrköping efter det att vi har ätit. Jag hoppas att ni fattar att det var en stor klump med ironi i det inlägget. Det är ju gemenskapen som är viktig det tycker jag också men samtidigt vill jag inte ge upp det där med paketen.


En nackdel med att skriva blogg är att man ofta skriver i stundens hetta vilket leder till att man spär på saker och ting lite mer än vad man skulle göra om man skrev det under "normala" förhållanden. Ber om ursäkt ifall delar i familjen tog illa upp vilket verkligen inte var meningen. Det finns ingen bättre familj än Larssonsläktet hemma i Närke.

#1 - - pelle:

Det är verkligen dumt att blogga i stundens hetta, men vi gör det alla ibland. Bara att suck it in och stå för att man. Fast vidare dumt vet jag faktiskt inte om det var, det är ju så du känner och tycker egentligen? Inte att du hatar din familj alltså, utan det där med julen.

#2 - - Towa:

Så typiskt att folk reagerar, man skriver när man är arg, glad, ledsen och ja ALLT, och då kommer det bara ur känslor ur kroppen som blir till ord men folk fattar inte att det kanske bara är en känsla för stunden

#3 - - Lena:

Det är ju mycket roligare att blogga "i stundens hetta", då får man mycket mer reaktioner på det man skriver! ;D

#4 - - tessan:

ibalnd är det svårt att uttrycka sig i skrift för att det ska låta bra för alla. hur går det med ibu? jag skulel kunna skriva en bok om det här haha, jätte intressant.

#5 - - Kalle:

förresten, vad hände den 10 december?

ljusterapi är väl.. nåt i stil med att man får massor med ljus på sig så man blir pigg! solarie är lite så för mig. solar inte direkt för att bli brun, men man får ju lite bättre hy med, inte dumt. solarie är bra! solat nu då?

#6 - - Eva Linder:

Det här med bloggar är ju rätt roligt. Hemma i Sverige och i västvärlden skriver vi om allt, och det kan vi göra också. Men här i Malysia är det ju cencur på vissa saker. Själv har jag en svensk blogg, så jag kan skriva om vad jag vill. Men har läst i tidningarna här i Kuala Lumpur att det ska bli betydligt tuffare för bloggarna här, med restriktioner.

En sak som vi reagerade på när vi flyttat hit och lyssnade på radion i bilen, det var att vissa låtar är cencurerade, de har helt enkelt bara tagit bort en del rader. Bland annat en låt min yngsta dotter lyssnar på som handlar om en tjej som kysser en tjej. Där är det bara ett konstigt ljud. Samma sak gäller dvd filmerna vi köpt, där alla sexscener om de är riktigt heta är borttagna. Här är ju homosexualitet förbjudet enligt lag, och det hemska är att jag tror att det i lagen står att det är dödsstraff. Ska forska mer i det och ta upp det i min blogg, om jag törs...ja, det är klart jag gör:)



Men som mediamänniska tycker jag att det viktigaste som vi männsikor bör vårda väl är just det fria ordet, det vill säga yttrande och tryckfrihet.

#7 - - Erica,:

Även om du kanske skriver i stundens hetta ibland så borde människor lära sig att bloggar, hum, okey, speciellt inte min då :P alltid är så seriösa :P.

#8 - - Daniel:

tror de förstår!

(å gällande alkohol-truga-på så har du rätt, men på färjan e det andra regler vad gäller det mesta.. allt från billiga skatter till spritregler.. där MÅSTE jag supa folk under bordet å få skitbra betalt för det :)

Men söker annat jobb ;)

#9 - - pernilla:

har fixat det där som du beställde nu, så gå in på MSN innan söndag så skickar jag ;)