Det finns ingenting som kan göra mig så irriterad och frustrerad som när teknik inte fungerar som det är tänkt. Mitt internet är en sådan sak som driver mig till vansinne. Jag har en dongel till min dator från ett företag vars namn jag inte vill nämna men deras namn ligger mellan 2 och 4. Jag kopplar upp precis som vanligt och det fungerar rätt skapligt fram tills att det tvärdör. Det står fortfarande att jag är uppkopplad men det står enbart att sidan kan inte visas. Bara att starta om skiten och börja om. Det brukar oftast fungera en till två gånger och när det inte längre fungerar är det bara att stänga ner och dra ur dongeln och börja om. Hade jag inte haft den där förbaskade bindningstiden till maj skulle jag köra upp dongeln på företaget där solen aldrig lyser.
 
Det positiva är väl att jag då har tid på mig att leta upp en annan operatör som är bättre och som kan ge mig det jag förväntar mig och som jag faktiskt betalar för. Vet inte om det finns något speciellt avtal i huset eller om man får välja själv. Kan man ha en annan operatör än vad huset har att erbjuda? Hur som haver tänker jag slänga ut frågan till er som fortfarande tappert tittar in på denna döda sida lite då och då. Vad har ni för internetoperatör och är ni nöjda?
 
 
#1 - - undefined:

Stefan, skicka din adress till mig på facebook så ska jag kolla imorgon om Telia kan leverera någonting. I så fall fixar jag ngt bra åt dig också. Pelle är ju supernöjd! :)

#2 - - Tommy:

Sv: tack, det ska jag absolut göra.

Vi kör Telia, sjukt nöjd.
Har ett mobilt bredband från telenor, men dom har jag bett köra upp dongeln i röven.

Svar: hehe, som jag vill göra med mitt då :D
Stefan

#3 - - || mannen som kan prata om hundar ||:

Ja, det är väldigt irriterande när det inte funkar som tänkt! :S

Sv: Det ska bli jättekul med bloggträff :)

#4 - - Johanna:

Ja ikea är livsfarligt och gå på :)

Trist när det inte funkar, jag ha bredandsbolaget och haft i 5år och är meganöjd med dem!

#5 - - Gaymasen:

Mellan två och fyra, haha! Den var bra. ;-)

Och ja alltså det funkar att bo i husvagn men inget jag rekommenderar. Litet och trångt och svårt att hitta studiemotivation när det ska pluggas så hoppas vi får en lägenhet vi vill ha snart. Väldigt snart ^^

#6 - - jessica:

Haha ja precis, lite jobbigt var det allt ;D

"Mellan två och fyra" haha :D hoppas du hittar något annat bättre :) jag själv kör på telenor och har aldrig problem!

#7 - - Pelle:

Jag vaktade ju huset åt päronen nu i några dagar, de har ju mobilt internet. SÄÄÄÄÄÄÄÄÄMST! Sådant där är bara skit. Jag är iallafall nöjd med mitt fiberlan. Du borde absolut överväga det :)

#8 - - Anneli:

Vi har bredbandsbolaget. Vet inte om det är routern eller om det är internet som är segt, MEN JAG HATAR DET. Min dator, mobil och ipad tappar internet tre ziljoner gånger på en halvtimme. HATAR DET. Tror att alla bredbandsbolag är lika dumma, innerst inne så samarbtetar dem säkert.