Tiden innan julafton tror jag nästan är den tid på året jag uppskattar mest. Sommaren i all ära men det är någonting visst med tiden före jul. All förberedelse inför denna dag som egentligen är ganska lik vilken söndagsmiddag som helst förutom julklappar och buffé. I dag är det den 21 november och förra året såhär dags hade jag redan julpyntat lägenheten och haft över lite folk på två omgångar bakning. I år har det inte riktigt börjat än men denna vecka blir det av. Har bjudit över några vänner men på fredag och innan dess ska jag nog allt få in lite julstämning. 

Det jag dock är lite kluven över är hur mycket jul jag ska ta fram nu. Ska jag enbart fixa adventsljusstake och någon stjärna i fönstret eller ska jag gå all in på en gång? Hur som helst kommer gästerna bli bjudna på nybakta saffransbullar och höra lite skön julmusik i bakgrunden. 

När tycker ni det är dags att sätta fart?
#1 - - anna:

det är den här tiden jag hatar haha därför jag reser iväg om en vecka :)



sv: hur jag hinner jobba mellan vilka varv? :)

#2 - - Emma:

sv. tack så jättemycket! :)

#3 - - Johanna:

1advent tycker jag är lagom, då julmyser man på! :)

#4 - - Andreas:

Jag skulle nog tippa på att vi börjar pynta om två veckor eller något i den stilen. Men först måste vi köpa lite pynt. Vi har typ en adventstjärna och en advetljusstake att ha levande ljus i på bordet. Kanske en tomte...oh nej...just det ja...det var en halmbock : )

#5 - - anna:

äh det gäller att prioritera. jag hinner mycket jag :) ser ju aldrig på "vanlig" TV typ.

#6 - - Natalie.:

Ja det är sant! Gud så gott med glögg! Det ska jag passa på att inhandla imorgon när vi har vägarna förbi ett ikea :)

#7 - - Nathalié - Extrem barnlängtan & snart händer det, IVF 2012 <3 Nya tävlingar varje vecka!:

Hej du.... Jag har en tävling på bloggen där du kan vinna ett presentkort på hela 500kr och fri frakt hos Darling Express. Var gärna med om du vill, har flera andra tävlingar igång också :)



Kram Nathalié

#8 - - || mannen som kan prata om hundar ||:

Ja, det börjar verkligen dra ihop sig. Hysterin har väl inte börjat riktigt än, men snart så kommer väl stan att vara osäker av allt julhandlande! :P

#9 - - Kalle:

Älskar julen :) Den bästa tiden på året :)



Ja, tiden innan och sen mellandagarna fram till nyårsafton tycker jag är mysig :)

#10 - - hannaa:

bloglovinbyte? :D

#11 - - pubes:

sv: ja det är väl så jag får tänka. alltid roar det nån!

#12 - - Gaymasen:

Jag gillar JULEN. Men snö. NUUU. Kan inte få några julkänslor annars.



Och welcome back, IGEN. Du gillar att ha dina bloggpauser du. ;-)

#13 - - danten89:

Jag ska gå all in på julen nu i veckan =D

Har redan bakat julmarsipanfigurer, även om dem är till kusinerna, men ändå =)



Allt bra?

#14 - - Leo:

Om jag får tycka, så tycker jag att man bara ska småpynta till första advent. Ljusstakar, stjärna eventuellt julgardiner. Först till lucia kan man gå all in. Förutom granen då, dagen före julafton inget annat! =)

#15 - - Miss C:

NU. Jag är typ klar med alla julklappar, sååå skönt.



stefan: Kul att du också gillar den! :D

#16 - - Tommy:

Sv: Ja det är riktigt skönt att lägga sig tidigt i bland.. :)



Allt bra med dig killen?

#17 - - Jessica:

Jadu, det går inte allt för fort. Jag har börjat måla och börjat titta ut golv, men längre än så har jag inte kommit.



Åh, ska bli härligt med Jul. Jag började julpynta idag! =)

#18 - - fifi:

Jag ska i alla fall ta fram allt julpynt jag har när jag kommer hem i helgen! Det är ju så kort tid man har framme det, så jag tar gärna fram det tidigt :)

#19 - - Millah - nybliven mamma till Amilia ♥:

Nu är min första jultävling avslutad :)

Kika in här och se om det var du som vann:



http://millahoman.blogg.se/2011/november/jultavling-1.html



Kram // Millah

#20 - - Anneli:

Runt advent kanske, vet inte. Fast den här julen kommer bara flyga rakt in på ansiktet på mig känns det som, har ingen julstämning alls. Sen så är det julafton och så bara ojdå ni ska ju ha julklappar heheheheeeeee. Kul.

#21 - - Kim Ekholm:

Eller hur. Det är UNDERBART att få pynta och allt det där :) Bakning och dittan och dattan. Still väntar om my lussebullar du know! ^^



Resa är underbart. Det bästa med att resta tycker jag är att få flyga :)

#22 - - Andreas:

Passar på att önska dig en riktigt God Jul!

Efter helgerna så ser vi fram emot lite mera uppdateringar ; )