Kan du svaret? 2.0

Publicerat i:
Dagens fråga: Har du rätt till pengar du satt in på ett konto fast du inte hört från banken på tio år?
Svar:
Om du inte har hört någonting från banken på tio år är det dags att du tar kontakt med dem och kollar upp dina konton. För har det gått tio år sedan du hörde någonting från banken så har du inte längre någon laglig rätt till dina pengar. Sorgligt men sant.
#1 - - Anna:

Men hur ska JAG kunna svara på det? Jag är ju bara.. öh.. snart femton.

#2 - - jocke:

Ja det är ju dina pengar eller hur????

#3 - - Anna:

Det är väl helt klart att det är!!!

#4 - - Gaymasen:

Förstår inte riktigt frågan. Och baken? Höhö.



Men det låter väl logiskt om det är dina pengar, eller?

#5 - - jessika:

Nej, det har man inte ^^ Kontot försvinner väl? I alla fall om man har Swedbank som bank?

#6 - - pelle:

Vadå, det är väl klart du har rätt till pengar som du satt in? Eller?

#7 - - cicci:

antagligen inte...fast man borde väl ha det..det e ju dina pengar..men som sagt mitt svar blir iaf , antagligen inte.



#8 - - Jessikas syster:

Som blivande civilekonom samt Jessikas syster, så vet jag att svaret är nej. Då du inte har hört från banken på över 10 år försvinner ditt bankonto och med dess innehåll.



Så mitt förslag är att ALLA ni går till eran bank och talar med dem om det har snart passerat 10 år!



Peace, Jenny

#9 - - Tobias:

De pengarna man har under madrassen har man alltid rätt till så bojkotta banken och ta ut pengarna om du ändå inte ska kontakta banken på sån lång tid, haha.

#10 - - Petras FOTO blogg:

Varför skulle man inte ha kontakt med banken på 10 år?? :P



tack så mycket! Roligt att höra! :)

#11 - - danten89:

Årets ALLA 32 bidrag har vart så himla bäst?!

Starkaste melodifestivalsåret låtmässigt, sen deltävlingarna infördes.

Och tycker man inte det, så behöver man inte kolla.

Vi har börja tänka mera internationellt & I love it! =)

#12 - - danten89:

Föresten vad vill du höra för låtar istället?

Om dessa 32 bidragen inte gillas?

#13 - - stefan:

så dansband är internationellt?

#14 - - danten89:

Nej men Love Generation, Danny, Eric Saade, Linda Pritchard osv är.

Det är så jag tänker.

Inga meslåtar inte.

Sen måste det finnas lite blandade genrer.

Kan inte bara vara 32 likadana låtar.



Och vad vill du höra istället? =)

#15 - - lovisa:

sv. jasÅ?:/ ja det är ju inte kul om det är sunkigt!

#16 - - Andreas:

Skojar du herr Stefan?

Hade ingen aning om att det var så. Vilken tur att jag har kontakt med min bank. Ruttet om pengarna försvann.

#17 - - Junitjej:

Vad hemskt ifall ens pengar försvann. Det är dags att ta kontakt med banken!

#18 - - Gaymasen:

Icke-sa-nicka. Det blev FLÄSKFILÉ med ädelostsås. MMMM!

#19 - - Gaymasen:

Haha. bara att kommentera på. Inlägget var inte så rumsrent så.. ;)

#20 - - Anna:

Men det var fan längesen an hörde från dig din gala lax! Hur haru det där du nu är? // Jobbig_sthmlsbrat_96

#21 - - anna:

sv: haha det får du kanske göra :P

#22 - - Tommy:

Haft en bra helg?

#23 - - danten89:

Föresten vad vill du höra för låtar istället?

Om dessa 32 bidragen inte gillas?



#24 - - Jenny Halvardsson:

sv: haha, ja det har du rätt i :) hade faktiskt inte tänkt på det innan ;p

#25 - - Ella:

Jag fick ett brev från en bank om ett konto jag itne visste att jag hade. Typ 12.45 kr var det inne på det. Kändes tryggt.



Såg på fb att du fyller år idag förresten! Grattis!!!!

#26 - - Smsa Låna:

Nice blogg! Hur länge har du haft din blogg?