Är det någon av er som kan tyda drömmar någorlunda bra? Det skulle vara lite intressant vad mitt undermedvetna, eller vad det nu är som gör att man drömmer mardrömmar, hade att säga till mig för en dryg vecka sedan. Jag hade nämligen mardrömmar i stort sätt varje natt. Jag vaknade flera gånger av att jag var alldeles kallsvettig och livrädd. Men det var inte vara på natten drömmarna kom till mig utan även på dagen. I och med att jag inte kunde sova ordentligt på nätterna så var jag även trött på dagen, och att sitta vid en föreläsning tre till fem är aldrig kul. Detta resulterade naturligtvis att jag nickade till ibland. Tur man satt långt bak så inte föreläsaren såg. Men när jag väl blundade så var hemskheterna framme igen och jag öppnade ögonen med ett ryck och det gick kalla kårar genom kroppen.

Drömmarna kunde handla om olika saker, det var aldrig någon som var den andra lik. Det var allt ifrån inbrott i min lägenhet om natten till att jag blev mördad eller nerslagen eller på annat sätt utsatt för en risk eller fara. Varför händer detta och under så lång tid? Natt var det dags igen, men inatt blev jag jagad av flygande väsen som var skapligt läskiga. Tur man hinner duscha innan skolan. Usch inga kul grejer alls.

Någon som har ett svar på varför jag drömmer som jag gör?

#1 - - pelle:

Stress? Oro? Sånt skit kan paja hela pysket på en.

#2 - - Gaymasen:

Hm. Är det bara jag som tolkar rubriksättningarna extremt sexistiskt? Dirty mind I guess.



Och jag kommer aldrig ihåg vad jag drömmer. Och om jag gör det så är det... något kul eller konstigt. :P



Och ja. Glassen är snaaart slut. Han fick smaka en liten sked. Sedan var han nöjd. Precis som jag hade hoppats på. Två avsnitt kvar av Lost, måste rusa. Woho!

#3 - - Stefan:

SV: Nä håller med! Jag har inte häller egentligen sån fara med Acne. men är himla less ändå.

läget med dig annars då? :)

#4 - - MODEMARTIN:

Ja, välbehövlig om inte annat ;) haha

#5 - - danten89:

Det kanske är något som står för dörren som du inte vill?? :(

#6 - - Petra:

sv: Ett nytt inlägg är uppe! :P Jag sviker inte mina läsare!

#7 - - NELLY:

Hmm jag har också haft en del mardrömmar på sista tiden. Jag har hört att man ska tänka djupare än på själva "bilden" i drömmen, alltså det man ser. För det man ser är oftast aldrig vad det betyder, utan det spelas upp i andra skepnader. Men det kan handla om en massa, du kanske har något förflutet du inte tagit i tu med som kommer tillbaks nu? Det kan vara att du är besviken på någon/eller på dig själv. Det kan betyda jättemycket, nästa gång du har en mardröm bode du skriva om den och typ tänka igenom vad just den kan betyda :)

#8 - - Stefan:

SV: haha okej :P

#9 - - Emma says style, love & rock and roll.:

uäääh, usch, läskigt!



sv; näe alltså i umeå går man oftast ut på krogen med vinterstövlarna och "finskorna" i väskan. det är inte så kul att ha vinterskorna en hel kväll på krogen. finskor är med andra ord oberoende av säsong.

#10 - - anna:

jag är usel på sånt där ;P



sv: åh där var nog jag också! globen typ 2005 kan det kanske ha vart?

#11 - - Daniel:

Ingen aning, du borde ta kontakt med nån drömtydare!! Eller köp en drömtydarebok!

#12 - - sarah:

Min mor som läst psykologi och sånt skit i hundra år sa en gång åt mig att det man drömmer är vad man gått igenom under dagen, det man tänkt, oftast de som man bara tänkt en millisekund på..

Men fan vet jag ;)

#13 - - sarah:

eller liksom stuff som man ine tänkt på men ändå har i tankarna, höhö.. Nej men.. ööh. Nej, jag är sämst på att förklara. So I'll leave it there

#14 - - Kim Ekholm:

Åhh ruskiga drömmar är de bästa:)



Ja, det var en kille som liknade dig och hette Stefan. Så tänke att det kanske var du:-P

#15 - - Tommy:

Sv: Ja igår var det inte mycket snö vi fått, men vi har fått mer i dag! Snön är inte det värsta utan det är att vi hade plus grader och sedan minus undernatten så det var isgator här!

#16 - - johanna:

Ja, granen med! :D

#17 - - Hanna:

Sv; Tack!



det finns säkert en massa hemsidor som man kan tyda drömmar på. men kan undrar ju vad vissa betyder ibland

#18 - - Anneli:

Stress kanske?



Jahaa, det har vi räknat! Heter det stökiometri? Låter ju mycket mer avancerat än det är :p

#19 - - Madde:

Blommor???! jag kör på digitalt vettu ;) vem behöver blommor i irl liksom ;)

#20 - - cicci:

inte en aning.. men vet att det finns böcker på bibban som du kanske kan låna och leta efetr svar.

Lycka till!

#21 - - sebastian:

sv. ah men jag tycker att grå blir så mycket "mjukisbyxa" på något vis.. :P

#22 - - Gaymasen:

Jo.. Men lite så. Liksom... Bygger upp en spänning ^^

#23 - - ♥Celia♥:

Svar: ÖH, bli inlagd?

#24 - - William:

fan vad läskigt;3

#25 - - pelle:

Knulla.



;P

#26 - - PAUSE:

google is your best friend :P haha

#27 - - sarah:

stilig blogg!

#28 - - sebastian:

nej usch, drömmar kan vara riktigt hemska ibland. jag brukar försöka tyda dom som varningstecken. att det kan krävas lite extra tanke bakom vissa beslut eller handlingar (:



sv.mjukisdress or not,. onepiece blir nog vad du gör den till!

#29 - - Kalle:

letade massa drömtolkningar för nåt år sen, enkel slutsats va att faror egentligen bara beyydde positivt!

#30 - - Malin:

Kanner sa val igen mig i det du skriver, fastan mina mardrommar ofta ar ganska valbekanta for mig. Dels for att jag kanner personerna i dem, men ocksa for att jag dromt mardrommar, och ofta samma om och om igen, sedan jag var 14. Jag ar ganska van nu, och reflekterar inte massor over det faktum att jag aldrig drommer nagonting som inte involverar att nagon dor eller skadas etc men jag hade garna onskat att jag kunde dromma normalt igen.



Sv: ja det ser sa ut! Bra jobbat av blogg.se tycker jag. Vet inte om det var sa att folk klagade eller om de insag sjalva att det var orimligt men forsvann gjorde den och det tackar vi for!