Ikväll så ska jag blogga om någonting som jag aldrig bloggat om förut. Jag vet inte varför men jag har varit fast besluten om att inte blogga eller ens nämna Isabella Löwengrip. Men nu kan jag inte låta bli längre. Jag har aldrig varit någon stor beundrare till denna kvinna men jag tycker att hon har varit jävligt dyktig på att marknadsföra sig och gjort sig själv till ett namn. Det spelar ingen roll om någon säger Blondinbella eller Isabella alla vet vem hon är i alla fall. Hon har varit med i tv och i radioprogram så det står härliga till, sedan så vill jag inte ens tänka på hur mycket hon har synts här i bloggosfären och i olika tidningar. Men nu är det slut med det.


Isabella "blondinbella" Lövengrip är en av bloggsveriges största succéer och kallas ofta för Sveriges bloggdrottning. Men snart kan det vara slut med det. Av någon anledning så kom jag in på hemsidan för dagens industri där jag kunde läsa att den framgångsrika bloggen kan komma att läggas ner i år, kanske till och med i höst då Isabella börjar på juristlinjen. Det bor någonting förnuftigt i denna kvinna som säger att hon inte alltid vill ha karriären som en bloggare utan när hon blir jurist vill hon skriva om mer seriösa saker. Som det ser ut idag så tror inte Isabella att hon skulle kunna byta inriktning på sin nuvarande blogg, vilket jag tror om hon verkligen ville. Så istället funderar hon på att lägga ned den hon har nu och starta upp någonting nytt lite senare säger hon till DI.


Vad tycker du om att Isabellas blogg eventuellt kommer att lägga ner? Kommer det att bli någon efterträdare? StinaLee (stavar hon så?) eller kommer förstaplatsen stå kvar tills Isabella kommer tillbaka igen? Vad tror du?

#1 - - pelle:

Det är coolt att hon är så pass målmedveten att hon kan gå med på att sluta med sitt leverbröd!

#2 - - Erica,:

Om hon kommer in på juristlinjen lär hon ha kämpat på galet bra eller mutat skolan, hon ska ju läsa upp en massa kurser i sommar då hon var sjukskriven förut, hur ska hon kunna söka in till en linje som kräver så pass höga poäng redan i april?



och kommer hon in så bloggar hon väl under namnet juristbella.se ;P

#3 - - Hanna Helt:

svar: det tror jag säkert :)

#4 - - Jessica andersson:

hon gör ju ett klokt val (inte för att det är något fel alls med att blogga) men hon kan skriva och jurist är ju något väldigt stort. och även om hon lägger ner bloggen nu så kommer man ändå höra om henne i tidningen och tv:n, hon kommer fortsätta att vara stor hur hon än gör tror jag.

#5 - - smonki by selma:

tror inte hon lämnar oss :)

#6 - - f r i d a:

ja ska sammanfatta henne som jag uppfattar henne: hon är jobbig och för fjollig och bryr sig alldeles för mycket om vad folk tycker om henne. aja!



jag får väl ta upp den där förstaplatsen då. jag ligger ju fan på runt 20 läsare om dagen. det är nära nu!!!:D

#7 - - samina:

fin blogg och tack för kommentaren ^^ hoppas allt e bra!

#8 - - ✿Linda H ✿:

hehhee.. visst var detta en viktig nyhet!!

hoppas du haft en trevlig kväll.. sov gott

#9 - - ✿Linda H ✿:

och glömde säga tack!! älskar min dator!

#10 - - Michael:

Underbart! Underbart! Det var en perfekt nyhet att svalita en bra kväll med ^^



Svar: Kunskap är din bästa vän ^^

#11 - - Jenny:

jag är imponerad av hennes drivkraft och tycker hon gör rätt som slutar om hon kommer in på juristlinjen!



vem som tar över rollen...ingen aning! Kankse någon helt ny? (inte stina-lee, kenza eller kissie som folk väl snart också börjar tröttna på??)

#12 - - Mikael:

Hon kommer inte lägga ner sin blogg på ett bra tag, så länge som hon är så populär och tjänar så pass mycket pengar på den så kommer den finnas kvar. Sedan kan jag i te förstå mig på henne, ibland imponeras man av hennes driv och ibland av hennes fjortis fasoner..



aja den som kommer 1a om hon lägger ner är kenza

#13 - - Sofie:

Sv: Det blev bara lite blonda solblekta slingor i, och det var ungefär så jag redan hade (:

#14 - - Sofie:

Hon ska väl ändå inte lägga ner sin blogg?

Jag har inte läst det ngnstans på hennes blogg.. och om det är någon som ´skall säga det så är det väl hon..



Sv: Twilight visas inte längre i Gbg, so pure download!

#15 - - tessan:

absolut, alla är alltid välkommna =)

du missade tack för tack festen igår, då skulle du vart me =)

#16 - - Cristel:

haha jaa kanske det! ;p

#17 - - Nina - This is who I am ♥:

synd att mina skumtomtar tog slut, annars hade du fått smaka :)



kram!

#18 - - Emma:

en gång bloggare... Jag tror att hon kommer att ha svårt att låta bli.



Jag jobbar som ungdomsassistent/fritidsledare - med ungdomar mestadels från 13 till 20 år.

#19 - - Kalle:

hon har ju fått sån hjälp av media att hon kan göra mycket annat än blogga nu. hon har ju redan jobbuppdrag på kö som hon kan tacka ja till. helt ok, numer finns varje människans CV på en blogg, typ. AMS kan lägga ner, bloggarna är nya grejen haha. Nej men hon är ju duktig, krävs ju mer än bara blogga om för att få sånt genomslag i landet. En PR-tjej helt enkelt.



Japp jag är inte bra för världen med min konsumtion hah. Och det va skönt att vakna pigg idag och inte ha festat. Har festat nästan varje helg sen i somras, o ibland i veckorna... illa. Tur som så är det sällan jag häller i mig mycket. Nån vecka sen blev det mycket.. usch, men annars är jag lugn! Du då? Sköter du dig? hah :D

#20 - - sanna:

på tal om något helt annat, jag har också hela boxen ;);)

#21 - - sanna:

men blä! hahah okej.. det fanns vissa likheter. men det är ett ben! okej???;)

#22 - - sanna:

jaaja, jag vet ;) nu ska jag se VÄNNER! woho

#23 - - Lindapaulina:

Gillar verkligen inte Blondinbella = Jippi till att hon lägger ner bloggen nu!

#24 - - eleni:

fin blogg /eleni