Blogg
2009 har varit ett splittrar år när det kommer till min relation med bloggen. Publiksiffran har ökat samtidigt som bloggandet har lyst med sin frånvaro under några perioder under året. Det här året har jag heller inte hamnat på startsidan någon gång vilket jag mirakulöst lyckades med förra året vilket kan ses som ett nederlag, men inte jag. Att hamna på startsidan är inget jag längre strävar efter. Inte för att jag direkt gjorde det förut heller men att hamna på startsidan idag är inget märkvärdigt förutom att man få lite mer läsare under en kort period. För under detta år, precis som förra året, har startsidan nästan alltid bestått i de olika ”uppmärksamheterna” som större delen av bloggarna skriver om. Är det inte New Moon så är det True Blood. Om det inte är en populär sak som står på framsidan så är det klassikerna, foton, recept, tjejtidningar eller Gossip Girls. Saker som jag sällan eller aldrig skriver om. Men detta speglar väl bara att större delen av bloggvärlden är tjejer. Ändring på detta till nästa år, eller vad säger ni killar?

Liv
Förra året gjorde jag en summering av den tid jag då hade gått på Linköpings universitet. Jag tyckte det hade varit svårt att komma in i det universitetiska tänket och hängde inte riktigt med i svängarna. Det här året har det gått lättare måste jag erkänna, vilket såklart beror på att jag börjar få in rutinen i de universitetiska tänket, även om det speglas dåligt här i bloggen. Tyvärr är jag nere i en svacka nu där jag tycker att allt vi håller på med i skolan är tråkigt och meningslöst. Men förhoppningsvis kommer jag ur det ganska snart. Den stundande terminen bjuder på en saftig B-uppsats som ska skrivas. En uppsats jag verkligen inte ser fram emot, men som tur är kommer jag att arbeta med en tjej i klassen, vi jobbar grymt bra tillsammans och har samma ambitionsnivå.

Underhållning/nöje
Att se Lily Allen på Way Out West i somras var verkligen årets höjdpunkt. Hade trevligt under hela den tiden som jag var i Göteborg faktiskt. Men innan jag såg Lily Allen så blev det såklart en titt på Bruce Springsteen även detta år. Åkte med familjen Nilsson och även det var en guldresa, även om det var förjävla kallt att stå i stockholmsstadion och vänta på en Bruce som inte ställde sig på scenen i tid!

2008 i korthet
- Flyttat.
- ”Renoverat” min nya lägenhet.
- Köpt ett gymkort som används pinsamt sällan.
- Varit stamkund på Siba och Ikea.
- Hittat nya kontakter på nätet.
- Skapat mig bekantskap i klassen.
- Serverat på Nobelfesten.           
- Vart på Way Out West som tidigare nämnt.
- Semestrat i Stockholm och Göteborg.
- Badat pinsamt lite, både i badkarl och i en sjö/bassäng.
- Och mycket mycket mer.

Planer för 2010
Den första mars drar jag och några vänner ner till Rom för en veckas semester. Det finns lite planer på att åka till London och hälsa på Anna i sommar. Någon gång under de första två månaderna ska jag investera i en ny dator och eventuellt en ny telefon då de håller på att ge sig. Sedan förväntar jag mig en inflyttningsinbjudan från Pelle som ska flytta till Stockholm för att studera till journalist. Men först av allt så ska jag arbeta på idrottsgalan.

Detta är lite av de som hänt i mitt liv under året. Nu ska jag ställa mig i duschen och sedan göra mig i ordning för att åka väg och fira nyår. Gott nytt årtionde på er, vi hörs nästan år.

#1 - - pelle:

du får en inbjudan, bara jag får någonstans att bo ;)

#2 - - cicci:

Gott nytt år önsakr jag dig!



Har läst stieg larssons böcker och håller med dom e skit bra!

Klart din tripp till Götet va bra..det e ju trots allt Sverigest bästa stad=)



C

#3 - - Kalle:

hehe ja galet va dom där filmerna drar uppmärksamhet av alla! eller ja, alla tjejer...

#4 - - Sarah:

Rom låter najs! Jag vill inte ens tänka på mitt senaste år. usch! men nu äre på rätt väg iaf!!



Ja senaste tiden har jag vart typ en gång i mån!

#5 - - Louise:

Det låter som du har haft ett riktigt bra år!

Även ett kommande bra år.



Visst känns jag jävligt cool och retro?! ;D

#6 - - Erica,:

kul att läsa stefano!

#7 - - Hälsporren:

Åh, semester i Rom.... Bodde där ett år. Min speciella stad. Älskar den. Blir lite avis. Måste åka tillbaka. Snart!

#8 - - PJOLTAS:

Det verkar som nyår tog kol på dig.. Inte ett nytt inlägg på detta decennium.

=)

#9 - - Jessika:

Verkar som att du upplevt en del 2009, hoppas 2010 blir lika spännande :) Vi ses!

#10 - - Elin:

Låter som om du hunnit med mycket bra saker.. Vill också till Rom i år, ska ju till Spanien i februari och sen kanske några från klassen(de som vill) åker utomlands veckan innan studenten till typ Bulgarien. Men Rom vill jag definitivt till, vill ju ha användning för min italienska också!



Gott nytt år i efterskott då! haha

#11 - - Anonym:

neeii mera uppdatering steffo ;)

#12 - - wingers:

cheese steak jimmy's! : D

#13 - - Tobias:

haha när jag tänker efter låter det lite roligt ;) haha men men

#14 - - pelle:

det verkar vara jävligt lame, om man ska tro alla andra ;D

#15 - - Cissi:

Hoppas du får ett bra 2010 :)

#16 - - Markus:

Härligt med ett resande år framför dig!! Blir typ samma för mig :)

#17 - - fifi:

Jag tycker att bada mer borde ingå i dina planer för 2010!