kräftskiva i viby.

Publicerat i: Vardag




Nu börjar jag bli människa igen efter lördagens kräftskiva. Jag är inte den som blir bakfull i första tagen men detta är fan det värsta jag har varit med om. När jag vaknade igår kändes allt precis som vanligt, jag var lite hungrig men mycket mer än så kände jag inte tills jag reste mig upp ur sängen. Huvudet var sju gånger större än vad själva skelettet var, kroppen värkte som ett tecken på att den var tom och orkeslös, ja ni kan hela den där biten. Men mådde väl som jag förtjänade antar jag, även om jag ändå inte drack så mycket. Det måste ha varit allt salt i kräftorna som är vätskedrivande vilket gjorde att jag pissade ut mer vätska än vad kroppen fick i sig igen.

Hur som helst var kvällen riktigt lyckad, jag klämde i när det var snapsvisor och allsång, jag åt mer kräftor än vad jag någonsin ätit. Jag pratade med en massa roliga människor en hel rad massa ämnen, sedan lekte jag lite psykolog på kvällskvisten. En fest jag lätt återkommer till nästa år, och innan det hoppas jag att jag blir bjuden på en kväll med Singstar i drängstugan en kväll med denna brud ni ser på bilden ovan, samt hennes syster och Nilsson x 2. Vi hade riktigt trevligt sist vi sjöng och tror lätt vi kommer ha det guld nu med.

Dags att dra till universitetet nu, eller snarare ut i skogen då vi ska ha en skogsinventering. Upphetsande eller hur, haha.

#1 - - anna:

usch var baksmällan så hård alltså, hoppas det är piggare idag då :) ha så kul på inventeringen!

#2 - - Ida Björck:

nix, jag hittade tyvärr inte väskan :/

#3 - - Frida:

Det är klart vi kommer på lite sing star:D

#4 - - pelle:

Yes, singstar it is!

#5 - - marika:

svar: jag vet inte riktigt. men hon har kämpat mot cancer i många år så jag skulle anta att det var det.

#6 - - Ingrid:

jo men det där med att övertala folket man bor med om att man ska hålla efter och inte skita ner är svårare än man kan tro...



skogsinventering... typ att gå ut att räkna träd? Det låter som en rätt dräglig syssla även för den som inte är på topp.

#7 - - [lisa bjernhagen]:

sv: Absolut! det ska du göra :)

#8 - - Anonym:

eller hur ;D men det var faktiskt inte så farligt i söndags:)

#9 - - Tobias:

haha nepp bara kläder och skor inkluderar i köpstoppet ;)



blogga är såklart bäst, vad tycker du?

#10 - - Linnéa:

Åh, det va nått jag missade! =)

Ja, med fantastisk röst!

#11 - - Tobias - Mitt liv genom en kameralins:

Hoppas du får en fortsatt bra måndagskväll! :D

#12 - - Kim Ekholm:

Hehe. Joo, jag hoppas på det med:) hehe.

#13 - - Sandra:

Wiii...snygg bild på oss haha

självklart ska vi ha singstar-kväll...dock utan maginfluensa HAHA :S

#14 - - Tobias:

Precis ;) inte bara videoblogga men någon gång är kul tycker jag :D

#15 - - Gustav:

skoj med kräftskiva!!!:)

#16 - - Sassy:

Sing star är väldigt kul!



Jag hade min värsta baksmälla någonsin på Nyårsdagen i år, jag kunde knappt röra mig och var helt yr. Och jag tänkte att det måste vara för att det var ett nytt år och jag skulle bli ett år äldre och att sådana krämpor kommer med åldern...

#17 - - pelle:

Uppdatera, maju!

#18 - - Tobias Martinsson - Mitt liv genom en kameralins:

Allt bra med dig idag? :D

#19 - - Anonym:

Kreativitet har vi i skolan ja och det är... nja jag vet inte, har bara haft en gång. Men lärarn var hög och hoppade o skuttade och försökte visa vad kreativitet är. Vi ska göra filmer och tidningar. typ.

#20 - - Erica,:

måste ha varit roligt!



svar: Vi fick inte ha något som kunde liknas med paddlar eller motorer, men det fick dock borlänge :O

#21 - - E:

cool blogg ska vi följa varandra via bloglovin? :D

#22 - - Kalle:

det är nåt med just kräftskovor. har varit på två å båda gångerna har det smällt till som fan... första kräftskivan är enda gången jag i mitt liv har lite minnesluckor på några minuter.



och jag gick hem och på vägen hem skulle skicka sms till någon men lyckades inte, hade 19 oskickade i utkasten där det stod "jag sover i skogen i natt"... fast alla va felstavade. hm. kändes så där. mådde halvdant dagen efter.

#23 - - Rosita:

Bortsett från bakfyllan så lät det som en härlig kväll :)

#24 - - LiteLagom:

För det första kan man ju blogga om det så att personer man aldrig har träffat får ta del av funderingarna... ;)



Svår fråga, det är lättare att konstatera än att komma på lösningarna :)

#25 - - Daniel:

Jisses låter som supande som vi finnar!

#26 - - pelle:

HAHAHA, jag vet inte varför - men det känns som om jag läst det här förut!