I dag så är det tio år sedan diskoteksbranden i götebrog. Natten till den 30 oktober 1998 i en lokal vid Backaplan på Hisingen i Göteborg bröt branden ut. 375 ungdomar i åldern 12- 25 år befann sig i lokalen, som var avsedd för 150 personer. 63 personer omkom och omkring 200 skadades. Visst känns det som att det inte var så länge sedan? Eller är det kanske det som de gör? Vad tycker du?
#1 - - melinda:

hehe ja, tamefan allting kom med! men nu är den stora frågan om jag fick med mig allt tillbaka, det återstår att se imorrn när jag packar upp allt! gonatt!

#2 - - johanna:

åh.. det kom jag ihåg. det var så hemskt. då var jag elva.. snacka om längesen.

#3 - - Lena:

läskigt! jag minns det som om det var igår, men det känns ändå väldigt avlägset! vi hade en snubbe som föreläste på skolan i våras, han var brandman och hade varit med då..

#4 - - pelle:

JAg håller med Lena, det känns inte som om det är tio år sedan - men ändå så gör det på ett vis. Svårt att förklara.

#5 - - Helene:

Håller med en tidigare talare här. Det känns overkligt länge sen och samtidigt som om det vore för några månader sen

#6 - - MH:

Måste bara passa på att fråga, varför har du metros symbol i headern? ;)

#7 - - micke:

Tragiskt naturligtvis, men kraven o kontrollerna har ju blivigt bättre o effektivare. Oerhört synd bara att något här får hända innan myndigheterna reagerar

#8 - - Maria:

Jag var sjutton när det hände och det påverkade mig massor, kollade alltid efter nödutgångar när jag var ute på discon och så. det känns både väldigt nära och väldigt långt borta.

#9 - - My - miljöbloggen:

Hemskt

#10 - - melinda:

oj jädras, de känns inte som 10 år sen! alla såna här katastrofer känns som igår!

#11 - - johanna:

svar på mitt inlägg: ja, det gjorde jag. hade fyra timmars hål typ :)

#12 - - pernilla:

thankyou very much! Jag la in en csskod i stilmallen och kodmallarna. Hittade det på den här sidan: http://www.webdesignskolan.com/ väldigt bra sida med massa bra tips =)

Kolla under "bygga webplatser" och "css meny" så hittar du det!

#13 - - pernilla:

haha näää! vill du ha hjälp kan jag fixa det åt dig! eller be pelle, det är väl du som är hans roomie? ;) han ska väl lära sig sånt där!

#14 - - tessan:

det känns absolut inte som 10 år sen, men 11 sept å tsunamin...den tiden har gåt änu fortare...

#15 - - tessan:

det känns absolut inte som 10 år sen, men 11 sept å tsunamin...den tiden har gåt änu fortare...

#16 - - gunilla:

Men gud, det känns som om det är mkt längre sen!