Agustifesten.

Publicerat i:

Nu är klockan tio minuter över sex och Anna är på ingång. Eller hon ringde och sa att hon lämnade Kumla nyss så hon kommer förmodligen runt halv åtta eller så. Idag var det fulsittning med mitt nolle-p, och kvällens tema var pirattema. Verkar grymt kul men detta blir nog strået vassare än det. Kanske inte lika mycket sånger och folk men ändå folk som man känner. Vi fick en genomgång häromdagen hur man skulle uppföra sig på olika sittningar (sittning menas att det är middag av olika slag, kan vara fulsittning som oftast är vanliga kläder på, sedan finns det finsittning då killen oftast ska ha kostym och tjejen finare kläning eller kjol, och på bal så ska man ha balklänging och frack. ) och det verkar hur roligt som helst på våra sittningar. Vi "måste" sjunga en sång innan hela sittningen är slut och problemet med den är att ingen kan texten så man kan bli kvar där ett tag.


Det är en sittning till på lördag (om en vecka) så jag missar ändå inte så mycket i alla fall får jag hoppas. Då blir det kostym som gäller och alla etikettsreglerna som man fick lära sig genom sin uppväxt. Jag har hört att det ska vara hur kul som helst på våra (MIP) sittningar. Mip står för miljövetenskap för er som inte förstod förkortningen. Festeriet som vi har verkar vara riktiga prissar så detta kommer nog bli tre bra år om jag nu finner mig hemmastalld på programmet. Just nu känner jag bara att det var mer engelska än vad jag trodde. Min B-uppsats ska skrivas på engelska, visserligen med en till men blotta tanken ger mig svettningar.


Idag får vi ett nytt modem som förhoppningsvis ska leda till bättre internetuppkoppling så att båda kan vara ute samtidigt. Det som vi har nu suger verkligen megakuk, om man nu får skriva så. Nu när skolan kommer igång mer på allvar så är internet en stor del av utbildningen, allt material läggs upp där, skolmailen är på internet, information, schema ja listan kan bli längre som jag så bara vill men jag väljer att avsluta så erna fantasi får arbeta lite. Förhoppningsvis så går det trådlösa bätte, längre och effektivare än de som vi har nu. Ni lär väl se skillnad om det blir ett bättre internet då min och pelles visstelse på internet då kommer att öka betydligt  skulle jag tro.


Nu blir det till att fixa sig lite innan matlagningen börjar.Svejs

Ps, det är agustifesten i stan' i helgen så jag, anna och pelle kommer ha fullt upp. ds
#1 - - Lena:

läser du miljövetenskap? det har du inte sagt! :D

#2 - - pelle:

Läser du miljövetenskap? Det har du ju sagt! Haha, Lena är efter ;) Helgen var rolig. Och om två helger kommer nästa Anna :)

#3 - - ohanna:

uppdatera!

#4 - - Anonym:

tråkmåns, uppdatera!