Det är inte den här mobiltelefonen som har skrivt inlägget.

För någon månad sedan slutade ljudet på min telefon att fungera. Jag försökte, på mina milda metoder, att få igång ljudet igen men det startade bara om man ”råkade” tappa telefonen i golvet. Detta fungerade dock bara under en begränsad period, sedan försvann ljudet igen. Om detta hade hänt för ett par år sedan hade jag bara lagt telefonen på hyllan och köpt en ny, men inte nu. Jag gillar den här telefonen så pass mycket att jag gick iväg idag och lämnade in telefonen på reparation i en butik här i närheten. Ska tydligen hämta den redan imorgon om allt vill sig väl och den ska då förhoppningsvis fungera.

Hur brukar du göra när din mobiltelefon går sönder?

#1 - - Nelly:

sv: okej :) jaa det kan man väl säga, det är musik/teater/dans uppvisning i ett, så det blev en show :]

#2 - - Tommy:

Sv: Tusen tack!

Lägenheten är snygg som fasiken!

Ska försöka komma i håg att filma och lägga upp någon dag ..

#3 - - pelle:

Köper en ny? :P

#4 - - johanna:

försöker få den lagad först innan jag köper en eller hör med någon om de har en mobil över :D bättre för miljön än att bara köpa nytt på en gång ju :D

#5 - - Anonym:

Min mobil har varit inne på lagning mellan 4-6 gånger på mindre än 2 år. Använder min reservsmobil just nu, då den har gått i sönder en gång till :/ Hoppas den fungerar när du får tillbaks den ;)

#6 - - julia:

fick en idé av din kommentar ;)

in på bloggen och kika!!

#7 - - julia:

hoppas det blev bra! haha

#8 - - julia:

haha bra ;D

#9 - - anna:

äh köp en iphone för fan! ;)

#10 - - tea:

sv: nej, tyvärr gjorde jag inte det! :/



haha du ska vara glad för att det går så fort! fick byta min mobil 1 månad efter att jag köpt den.. sen höll den i tre veckor innan den dog fullkomligt och jag fick byta den igen. har aldrig haft problem med sonyericsson innan men just nu är jag lite hatisk mot dom :P

#11 - - anna:

äh skit i miljön, en iphone tar hand om alla dina "problem" ;)



och du steffo, det kan la inte direkt ha kommit som en överraskning att jag verkligen älskar håkan? ;P

#12 - - Tess:

Börja använda den gamla på nytt ,).



jag köpte en ny telefon i september. Den började stänga av sig själv i november, så jag böt till min tre år gamla telefon igen (som jag fortfarande använder). Den 'nya' har legat oanvänd sedan november (har inte lämnat in den än) och jag har många gånger undrat varför jag köpte en ny telefon över huvud taget.

#13 - - Daniel:

Köp en äkta finsk NOKIA, då håller den! H. finnen

#14 - - Ola:

Sv: provat fisksåsen än? :)



Vad skulle det kosta att laga telefonen då?



när min brakar ihop är det verkligen dags att köpa ny eftersom min är riktigt gammal hehe

#15 - - Ola:

SV: OK men 400 spänn var överkomligt... Kostar ju betydligt mer att köpa en ny :)

#16 - - Hälsporren:

Min ÄR trasig. Men fungerar ändå. En motsats i sig, alltså. Jag letar febrilt efter en ny. Jag borde göra det. Det finns inget sjukhus i världen som skulle kunna hela min stackars mobil.

#17 - - Ella:

Har aldrig varit med om att min mobil gått sönder. Hade min första i kanske tre år innan jag gav den till mamma för att uppgradera mig. Nr två hade jag i...eh...fem år kanske? Och dne gav jag också till mamma sen när jag investerade i en iPhone. Och med jag menar jag pappa, hehe :P



Sv: Samhäll/ekonomi på gymnasiet! Hade inte du projektarbete 100p? :P

#18 - - Johan:

Sva: Härligt :) Haft en bra dag idag också?

#19 - - Pjoltas:

Jag lämnar in den. Men det har bara hänt en gång. Jag är ganska försiktig av mig och tappar sällan grejer i backen.. Så det så!

=)

#20 - - Erica:

Svar: På Neopets typ.. :)



Det beror nog på hur länge jag haft mobilen. :)

#21 - - pelle:

Oj, inget inlägg på två dagar?! :P

#22 - - Louise:

Ja, jag har hängt utanför ditt fönster och spanat din städoutfit! ;D



Hoho! Antar att jag borde vara imponerad för att du har bejakat din inre pinuppa?