Nu är det ungefär sju månader kvar tills första delen av den sista boken har premiär i Sverige. Mina förväntningar är höga, men om man ska tro tidningarna är handlingen omskriven för att passa bättre på film viket inte skulle vara första gången. Det känns som att de flesta filmerna är, stundtals, helt fristående från böckerna men jag diggar dem fortfarande. Sista filmdelen av boken sänds här i Sverige någon gång i maj nästa år, vilket betyder att min länktan efter nya böcker och filmer om Mr. Potter är slut, eller?

I tidningen aftonbladet kunde man igår läsa om att författaren JK Rowling tydligen hade uttalat sig om att en ny bok om den ”unge trollkarlen” inte är en omöjlighet. Enligt artikeln på aftonbladet lär forfattaren ha sagt följande till The Washington Post ” - Jag är ganska säker på att jag kommer att ge ut en ny bok inom en inte alltför avlägsen framtid” Vem vet snart kanske man ligger i sängen om kvällarna och läser den åttonde boken i ordningen, vilket man givetvis kan tycka vad man vill om.

#1 - - N e l l y ♥:

okej, jag var bara där förra året, och det var hur kul som helst. Vad ska du göra i köpenhamn då?

#2 - - Amanda Rieem - EN MASJÄVEL:

jajamensean fattas bara :D TACKAR !

#3 - - cami:

Oj på sf sa de att första delen skulle komma nu i juli och andra delen i december.. :S helt fel alltså

#4 - - Elin:

hon kommer säkert skriva om något nytt science fiction! inte för att det kommer vara dåligt det heller säkert ;) plus att det nog är för de bästa, harry potter är ju liksom klartskrivet med det slut som det hade(om än ja ogillade det).



haha ja jag tänkte också på den, den ser sprillans ny ut.. men det behövs om den ska räcka ända till blåkulla!

#5 - - cicci:

det blir säkert en ny bok...så du kan vara lugn..andas ut..relaxa!

#6 - - wingers:

Hm... Jag har hört att hon inte skulle skriva mer HP, att hon hade avslutat det helt, men att hon var sugen på att skriva andra böcker/serier. Spännande!

#7 - - Daniel:

Då vill jag komma me på bio!!!

#8 - - sarah:

mjaha, HP? men vadå, ska dom inte göra alla filmer först? :P jag har sett alla på duk men ingen aning om hur många det är.. 4? 5? :P haha.

(och daniel kan slänga sig i väggen, jag bor säkert i ÖG när den kommer ut på bio så då blir ju JAG ditt sällskap!! ;))



Det var liv eller död igår stefaaaaaan!!! Och vi dog :'(

#9 - - johanbliixt:

sv; Tack! Dock så gillar jag själv inte mina tapeter!



Och jag längtar till filmen jag med, men dom skrev att mycket hade ändrats från boken vilket är synd!

#10 - - yne:

Längtar som bara den! Inbitet HP-fan som man är kan man ju inte göra annat... Tycker dock att det är sjukt störande att filmen kommer släppas i två delar. Och att handlingen modifieras är ju inget nytt, men jag tycker fortfarande inte om det, håller mig hellre till böckerna.

#11 - - Johan:

Sv; jaha vad kul :)

#12 - - Hälsporren:

Det är inte alltid man får se fram emot något och längtar så - så njut! :-)

#13 - - Tobias:

Ska jobba i helgen ;) själv?

#14 - - Louise:

Precis! Han hade inte behövt åka i 370 km/h när folk är ute och går. ^^



Åh, jag älskar potter-serien! Men tyvärr har jag inte fått tillfälle att läsa den sista boken.. :(

#15 - - Ella:

Jag blev typ helt hyper när jag läste det! Tänk om det ändå skulle kunna vara så väl!



Sv: Hahah, jag har haft fotolektioner nu dne här termienen och jag vet fortfarande inte riktigt hur man ska hantera en systemkamera.

#16 - - juliairene:

jag går på en privatägd skola :) därför hade vi råd med detta + billigt boende pga att vi bor hos vår lärares föräldrar :) skolan fick hyra deras strandhus för halva priset! lyx!

#17 - - wingers:

hey sex pot!



förlåt för att jag har varit dålig på att kommentera på din blogg på sistone, jag lever att liv just nu när jag känner att artificiell mänsklig kontakt ligger långt ner på listan. Högt upp ligger däremot "öl", "att ligga" och "coco pops". Men jag läser fortfarande! Tro inte att jag har övergivit dig ;)



Tänkte bara ge dig lite hopp, såhär inför lördagskvällen ; )



PUSS!

#18 - - Anonym:

Många, minst 4-5 stycken i alla fall!

#19 - - juliairene:

haha nopp :)

inget skämt :) du kan kolla på skolans hemsida. http://ostraakademin.se

#20 - - Petra:

svar: vi kan göra en deal! Om du kommer hit och fixar i trädgården och planerar vårt bröllop så kan jag sätta mig och blogga! :D Ska försöka skärpa mig med bloggandet i veckan! Åt skogen med vår blommorna och bröllopet! :P

#21 - - pelle:

Uppdatera!