Enkel biljett hem.

Publicerat i: Flytt
Nu är det bara 23 dagar kvar tills jag flyttar ifrån Norrköping och lämnar allt vad universitet heter. Jag slipper människor som klär ut sig i pimplade overaller, jag slipper kravalltjat och framför allt slipper jag se fulla människor som står på borden under en middag som dessutom skriker. Att "livet" som student inte har varit någonting för mig var någonting jag visste redan innan jag ens sökte. Jag ville inte bo i någon korridor och dela kök eller badrum med några andra, även om många kan se det som ett "måste" när man studerar. När jag började på programmet insåg jag kanske snabbt att jag enbart ville läsa de jag skulle på programmet och inte sysselsätta mig med de "aktiviteter" många i klassen älskar. Självklart är vi alla olika och många älskar tydligen det livet, men jag är inte en av dem.

Nu till helgen hade jag tänkt att tömma båda förråden i källaren på saker och sedan börja packa ner lite strategiskt här i lägenheten. Saker som jag inte använder mig av dagligen och börja packa ner lite kläder, jackor, och andra saker som jag inte har någon användning av i dagsläget. Är det någon som har tips på hur man bäst packar inför en flytt så säg bara till. Alla tips är välkomna. Den 10 juni är datumet jag slutar alla kurser på universitetet och den 11 juni är dagen då allt ska bort ur lägenheten och den stora städningen blir av. Varför jag väljer att dra direkt beror helt enkelt på att jag vill härifrån och för att jag börjar mitt arbete på måndagen. 


#1 - - Tommy:

Sv: Ja lite uttråkad är jag minsann .. Inväntar ett kvällspass på jobbet!



vad är det för jobb du har fått?

#2 - - Tommy:

Sv: Aha ,sedär ja .. Spännande :)

#3 - - Gaymasen:

Haha ja men precis, lite så jag kör. ;)



Ska sommarjobba inom hemtjänsten där jag hade jobb förut. Ska jobba med min bästis som kommer hem ifrån Island under sommaren. :)

#4 - - Tommy:

Sv: Det förstår jag! Lycka till!



Planer för dagen?

#5 - - Tommy:

Sv: Låter som en bra dag! Något lockande seminarium?



Själv slappar jag, kollat fotoprylar .. små plockar och går och sjunger högt för mig själv...

#6 - - Tommy:

Sv: Åfy .. glömmer aldrig när jag läste arbetsmiljö och säkerhet! Sjukt trist att läsa..

#7 - - danten89:

Det är det jag inte vill ha så mycket av om jag ska plugga vidare.. det "ohälsosamma" studentlivet. :(

#8 - - Jenny:

Ska bli skönt att du kommer hemåt nu :) lilla Tyra

Vill ju träffa sin morbror mer! ;) kram

#9 - - Emma says style, love & rock and roll.:

Skönt. fyfan vad obeskrivligt glad jag var när jag fick slippa uni efter fyra år... Och då bodde jag ändå med sambo utanför universitetsområdet + pluggade i min egen stad. Slapp ju allt vad studentkorridor hette - men det var något med de där jäääkla overallerna...

#10 - - Anonym:

Var med i dagens blogg! Utser en/flera vinnare minst en gång per dag! Tryck här och kommentera inlägget för att delta http://marinamicic.blogg.se/2011/may/dagens-blogg-1.html



Snygg blogg tjejen!!!

#11 - - Kim Ekholm:

Är du färdig nu? HELT?



Jag kan INTE ge tips. När jag skulle flytta, kom Robin för att hämta mig och min packning. OPS hade inte packat då:-P hehe



Tack ja, den är helt underbar min balle. Bäst nu när det är sol och grönt på den. =)

#12 - - cicci:

packa ner allt som inte används.. gör så mycket du kan i god tid..för det tar längre tid än man tror & framförallt så har man mer grejer än man tror...lycka till med flytten!

#13 - - Marina:

Heeej (:

Var med och tävla om ett års Spotify Premium.. Klicka på direktlänken http://www.tourn.se/taevling/bloggtaevling/vinn-ett-aar-spotify-premium/

#14 - - Anneli:

Jag har aldrig förstått mig på dem där overallerna. Är det något slags internskämt eller? Vad är de till för?

#15 - - Andreas:

Då måste du spela in det hela ;)

Måste få se ler

#16 - - Andreas:

Då måste du spela in det hela ;)

Måste få se ler

#17 - - Jenny:

Ojj, sorry för segt svar på kommentaren hihi :)

Jag somnade i soffan av ren uttråkning till slut haha

#18 - - danten89:

Går jorden under idag?

#19 - - fifi:

Jag var aldrig aktiv i studentlivet när jag pluggade, det var nog inget för mig, dessutom fanns det så mycket annat som lockade här