Glas för ögonen.

Publicerat i: Vardag



För ett par år sedan gick jag till en optiker och undersökte mina ögon. Jag hade under en längre tid kisat en del på mitt dåvarande arbete och anade att jag behövde glasögon. Min optiker kunde konstatera att jag hade ett smärre brytningsfel på ögonen vilket gjorde att jag behövde glasögon när jag skulle se saker på lite längre håll. Beskedet stack som en kniv i bröstet och jag beställde då de mest diskreta glasögonen som fanns i butiken. Dessa har jag haft sedan dess och har fortfarande, men igår hämtade jag ut ett par nya. De nya glasögonen är lite mer markanta än de förra och jag ser inte lika allvarlig ut, nu är jag mer snygg (har jag fått höra, hehe). Som grädde på moset eller som pajen i ugnen hör att jag håller på och odla lite skägg och mustasch till detta får vi se hur det blir.

Vad händer hos dig idag?
Glöm inte att kolla vilket parti du är om du fortfarande är osäker. Klicka HÄR för att komma till förra inlägget.

#1 - - Anna:

Tüfft!!!!! Jag har också glasögon, fast mina är fula, så jag vägrar att ha på mig dem och skiter i om jag ser ut som ett mongo när jag går runt och kisar.

#2 - - Johanna:

Snygga brillor! :) Får vi inte se hur de ser ut på?



Nej, inte jag heller faktiskt.. Men man kan ju inte gilla exakt ALLA förslag ett parti har :)

#3 - - Cicci:

sv: jag ska jobba som ekonomiassistent :D

#4 - - tess:

Jag är undersköterska. Jag jobbar på ett boende för äldre.

#5 - - Emma says style, love & rock and roll.:

awesome! Man ska fan inte ha diskreta. Jag kör stenhårt på in-your-face-glasögon. Får ibland höra att jag ser ut som en uggla, eller att nån av mina stora knasiga glasögon passar min personlighet. hursomhelst så är inget diskret ;)

#6 - - Ola:

Tack så mycket.. Men vi bor i södra Sverige ;) hehe

#7 - - wingers:

oh, de ser snyggo uuuut.



och ja, jag hade lätt varit en blandning av allt det där. det hade liksom varit ännu mer awesome! :D

#8 - - Lena:

jasså? haha.. blev du något klokare då då? vet du vad du ska rösta på?

#9 - - danten89:

Det tycker jag med!

Så att vi får byta regering! :D

#10 - - Lisa:

snygga glasögon och rolig du är, kanske för att du är bror till pelle :D det är du väl eller så har jag blandat ihop det totalt?

#11 - - Tobias:

nästa vecka får det bli :D

#12 - - || mannen som kan prata om hundar ||:

Dem glasögonen var riktigt fina :)



Sv: Tack så mycket :) Det är alltid roligt när man lyckas beröra andra med texter :)



Ha en fin dag!

#13 - - Myaraq:

Brillor sexigt.



Det intalar jag mig iallafall när jag ska ha mina på mig.

#14 - - Pjoltas:

Har Stefan Pjoltas-komplex. Feta brillor och skägg liksom. Det är en hit! Jag har dock skaffat linser inför vintern. Jag har tröttnat på att brillorna immar igen och så är det inte jättebra att ha brillor i skidbacken.

#15 - - cicci:

coola glajer! Blir nog snajsigt med en much till!

#16 - - William:

snygga brillor:D



SV, absolut:D hon skulle nog krama en för alltid;)

#17 - - Petra:

bra att du skaffat nya brillor så du kan läsa min blogg! :P

#18 - - Andreas:

Glasögon är snyggt. Men det kan också bli helt fel. Jag kan inte ha markerande bågar, det passar intew mi alls. Tyvärr. Så jag får leva med mina "osynliga" bågar.

#19 - - Anneli:

Jag har också glasögon, osynliga jag haft i x-antal år, men för att se på nära håll, alltså när jag läser. Fast jag använder dom inte längre, för jag får inte ont i huvudet längre när jag läser, och dessutom behöver man inte sitta med boken upptryckt i näsan. Så jag klarar mig finemang utan, och det är kul.



sv: yes, det måste man vara ;) dock sov vi inte nakna i samma säng, vi kände inte riktigt att vi var så pass bra kompisar än.

#20 - - NELLY:

sv: jag har ingen aning hehe, någon form av sten kanske?

#21 - - Filippa:

Svar: Jaså :)

Tog du receptet jag la ut eller ett annat och blev det bra?

#22 - - Filippa:

Svar: Jaså :)

Tog du receptet jag la ut eller ett annat och blev det bra?

#23 - - tessan:

maträtter? vad skulle det vara för maträtter tänkte du?

#24 - - tessan:

haha jahaaa, gud ja förståd verkligen ingenting där.

Näe inte ett dugg komplicerat är det. 3 sorters hamburhare och nachotallrik är det vi servaerade =)

Nä du baren är inget för mig att jobba i, jag hänger hellre på kundsidan :P

#25 - - danten89:

Snygga glasögon! :D

#26 - - LouiseM:

Hum, senast jag använde mina sa någon att jag såg ut som deras gamla fröken.

Då tog jag av dom och glömde bort vart jag lagt dom. DET är ett hugg i hjärtat (läs:egot).

#27 - - Kalle:

när jag fick glas så skämdes jag,, hatade det, använde dom inte sen blev synen bara sämre. köpte iaf diskreta brillor sen när jag bytten igen hittade jag ett par som är tvärt om-syns! och jag trivs i dom. då känns det ok med synfel men visst vore det skönt att slippa!



skorna är nog varma nog hehe sommarskorna är föööör varma ,) ändå samma modell!

#28 - - Kim Ekholm:

Jag fick glasögon i Nian men tappade bort dem i början av ettan. Så, nu har jag inte:-P

#29 - - Kim Ekholm:

Jag fick glasögon i Nian men tappade bort dem i början av ettan. Så, nu har jag inte:-P



Jag känner till han Jocke boy.

Han låter som mina vänner:P