När är det tillåtet att börja julstöka i sin lägenhet? Med julstök menar jag att ta fram de lådor som står i källaren med julsaker samt stjärnor, gran och annat som hör julen till. Här, där jag bor började de julpynta för tre veckor sedan ungefär. Satt upp belysning på fasaderna, slängde fram stakarna i fönstren och även en och annan tomte har jag sett.

Julmusik och bakning tycker jag man kan börja med lite tidigare men just bostadsdekorationer tycker jag man ska vänta med tills första advent i alla fall. Jag tänkte plocka fram mitt på söndag, men är det bara stjärnor och adventsljusstake som gäller då eller ska man köra upp allt på en gång? Vad tycker ni?

#1 - - anna:

första advent steffo! innan det är det fan knappt okej att äta en pepparkaka ens ;)

#2 - - Jocke:

Du har såå rätt, man kan ju inte börja julpynta innan julen är här. Blir bara konstig tå ju.



Jag gör som du o väntar till första advent!

#3 - - danten89:

Nej det är ju tre avsnitt kvar och på lördag är det Septembers tur<3



Jadu jag pyntar allt i veckan innan första advent.

Sen har man så fullt upp återstoden av tiden fram till jul med handling, bakning osv..

Man vill ju hinna njuta av julen?



Våran riktiga gran kommer dock inte fram förens runt veckan innan jul=)

#4 - - Daniel:

Ja vänta tills nästa vecka!

#5 - - PAUSE:

fan vad mysigt :D

#6 - - wingers:

oh lord, jag väntar så länge jag kan, helt tar jag inte fram något alls. men, så gillar jag ju inte heller julen... =/



gaah, ja! jag älskar age of empires! insåg inatt att jag verkligen tappar all tidsuppfattning framför det...

#7 - - sebastian:

nej i år är jag riktigt trött på julen så det blir inte jul alls knappt för min del. herregud, fem veckor till jul och alla är helt hysteriska med julen.. inte okej.. :P

#8 - - chris:

man börjar väl med lite adventspynt och sen spårar det mer o mer ju närmare jul man kommer! ;)



Haha ja, vi har också för långa lektioner om man ska följa 2,5 minuters schemat :P

#9 - - Kim Ekholm:

HAHA sluta klaga:-P Den är inte min. Den fanns där när jag flytta in:-p



Men du svarade inte på min fråga. Har du varit med i vem vet mest????

#10 - - johanna:

ta fram ALLT på söndag! :D varför vänta med myset liksom? rätt som det är har ju julen passerat och då måste man ta ner allt igen och då vill man ju hinna njuta av det :) och ja, jag åker hem till Härnösand över julen men skriver på min hemtenta när jag är där :) åh, vad mycket du har bakat! gooott! :D

#11 - - sanna:

bloggsvar är ett ställe där dina läsare kan ställa frågor till dig:) du sätter in en liten ruta i menyn på sidan där dom kan ställa din fråga:) och man måste ha en invite för att vara med.

#12 - - Anneli:

Alltså, jag vet inte när första advent är iår, men till 1:a advent/december skulle jag ha pyntat om jag ensam.



sv; stökiometri är ingenting jag känner igen just nu, men jag har ju inte börjat på kemi b ännu. sen ska jag läsa global miljövård, det kommer kanske där, vem vet. är stökoemetri svårt? låter jättejobbigt ;p fast jag vet inte om jag ska bli en miljövetare.

#13 - - Tommy:

Sv: Japp, ska ringa våran mekaniker som har däcken till den ena bilen och höra om han har tid ikväll att byta däck! Tur vi har året runt däck på den stora bilen så man kan köra en bil i alla fall.



Allt bra?

#14 - - Gaymasen:

Baka ska man göra jämt. Förra året pyntade vi ingenting. Vi var dock utomlands tills dagen före Jul så kanske har sina förklaringar.



Men jag har nog hellre stake i sängen än i fönstret. ^^

#15 - - sanna:

Haha nej jag håller inte alla själv:D

#16 - - Ella:

Väntar alltid tills 1:a advent eller 1:a december med julgrejerna. Särsktillt musiken. Den tröttnar man ju på fortast.

Har köpt pepparkakor redan dock.

#17 - - Louise:

Jag håller med! Fast vi börjar redan imorgon, ska bli helt awsome! ;D

#18 - - Elin:

Jag tycker som dig, första advent. Julgranen pyntas dagen före julafton!



I Perth var de ute nästan innan November kommit haha.. galet när det är så varmt samtidigt.

#19 - - Andreas:

Så...smällde du upp ALLT på söndagen, eller blev det bara stakarna och stjärna?

Här blev det bara stake och stjärna.