På tio poäng.

Jag lämnar den stolta industristaden i östergötland för nordligare breddgrader på min resa genom Sverige. Mitt första stopp blir vid en plats där västra och östra stambanan möts och vars centralstation blivit uppkallad efter en godsherres fru år 1600, vars temperament var som en kraftig storm över new orleans.

På åtta poäng.

Andra stoppet på resan är vid en stad som är känd för ett stort äpple (not the big apple ;P). På ingen annan plats i världen flyger fåglarna så vackert med sina vingar som över södermanlands åkrar.

På sex poäng.

Resan slutar i den stad, som egentligen inte klassas som stad, som lider av mest halsinfektioner i hela landet. Staden har nordens största Rangerbanngård där en mängd gods fraktas igenom dagligen, samt att ett utav Sveriges topprankade McDonald’s restaurang ligger här.

Vet du vart jag ska imorgon?

#1 - - pelle:

Umeå? :P

#2 - - tea:

sv: haha japp det är det.. kanske blev lite större effekt eftersom jag lekte lite med kontrasterna men jag tror att det är en tennisskada att de är synliga :P



katrineholm kanske?

#3 - - tea:

sv: haha hm.. jag kan inte norra sverige bra alls. tyckte jag var duktig som gissade rätt på katrineholm i alla fall.. :D vet säkert att du inte ska till borås i alla fall, här har vi inga kända äpplen haha. får jag nån extra ledtråd?

#4 - - Emma says style, love & rock and roll.:

Jag vette fan om promenaden alltså. Men det kändes som att jag gjorde något bra ;) Jag skulle gissa lite placeboeffekt ändå! (Fortfarande skeptisk)

#5 - - Tommy:

Sv: Nej då, annanasen ska vara med, så gott.

Annars, allt bra?

#6 - - Ola:

SV: Hehe då tar du ju bort halva rätten. JAg var ingen älskar av kapris innan jag testade detta.. Men det var riktigt gott i denna rätten.. Tror även du kan gilla dom andra igredienserna för det blir inte så utrpräglat av en smak utan smakerna gifter sig fint i munnen :) hehe

#7 - - Johan:

Svar: Jag är sämst på geografi haha xD



Den bästa låten är nog "Funeral", ska försöka lägga upp en recension till helgen.



#8 - - Louise:

Hun.. ingen aning! ;D



Sv; Hur är det möjligt?! Låtfan fastna så fort jag hörde den! ^^

#9 - - Lasse:

Pakistan

#10 - - Andreas:

Jag älskar på spåret, men jag suger verkligen vad gäller frågorna i programmet. Önskar dig en trevlig resa, varthän du far :)

#11 - - cicci:

inte en jävla susning... men chansar på örebro

#12 - - Nelly:

sv: hahaha sorry ;)

roligaste kommentaren :D

#13 - - Daniel:

åååh vill komma med dej!!!

#14 - - julia:

näää :(

körsbärsträden har inte slagit ut än :/

#15 - - Anonym:

MORA



men där kan dom inte ha McDonalds.. haha

#16 - - Lena:

haha, ingen aning. dina ledtrådar handlar ju om vart du passerar och inte vart du ska och det gör mig inte så mycket klokare.. ;P

#17 - - Erica:

I have no idea... (a)

#18 - - pelle:

uppdatera!