Nu har det börjat.

Publicerat i: Miljö


Nu har jag och Jessika börjat med vår synopsis till b-uppsatsen. Det gick lite trögt emellanåt då vi letade ord från svenska till engelska. Jag plockade fram mina ordböcker och hade internet redo för att underlätta vårt arbete. På det stora hela har det gått bra idag, men det är fortfarande inte slut. Även om Jessika har gått hem till sig för nu betyder det inte att vi tar ledigt, nej nu ska vi sitta och läsa igenom en rad olika böcker och skriva ner saker som vi vill ha med i de olika kategorierna. Men det är långt ifrån tråkigt då vi skrattat större delen av dagen och känner oss lite som experter inom området men som måste leta källor på den kunskap vi redan vet. Lite dubbelt arbete skulle man kunna säga.

Nu blir det MAT!

#1 - - pelle:

NI har jobbat på skitduktigt :D

#2 - - Kalle:

så svårt med engelska när det handlar om såna speciella ord ofta som i skolämnen, va svårt jag hade med en del läsning.. köpte mig en översättningspenna när jag läste. men tur internet finns! snabba lexikon!



sv: hehe bra musiksmak? trevligt!

#3 - - wingers:

Aww, det ser ut som en härligt kreativ miljö : ) Tycker ni verkar vara duktiga och gör framsteg! Keep it up : D

#4 - - Johanna:

Duktigt! :) Och av det lilla jag ser.. Vad fint du bor! :) Och jag älskar den där tavlan, tittade alltid lite extra varje gång jag såg den på Ikea.

#5 - - cicci:

jobba på!!!

#6 - - Ola:

Fått någon värme i din lägenhet än? hehe

#7 - - johanbliixt:

Ser ut som hemma hos mig! :O bara att jag inte får någonting gjort >.<

#8 - - Anonym:

Japp, vi blir snart experter ^^ Vi har kommit långt, bara en bit kvar :)

#9 - - Erica,:

oh gillar din nya pelledesign! efter

#10 - - Louise:

Fasen vad ni är duktiga! :D

Jag ser mig själv som en plugg-människa, men jag är nog fasen inte i närheten av er. Imponerande! ;)



#11 - - Olao:

SV: Låter som att din farmors smak var riktigt bra då med andra ord :) Allt bra med dig?

#12 - - ARMIN:

En beige, svart eller grå trenchcoat! Kommer alltid vara snyggt och fräscht till våren, eller en skepparjacka ;) På engelska heter dem pea-coats (om du nu skulle shoppa via internet) ;)

#13 - - Markus:

Alltid lika kul att man skriver "så som det är", för att sedan sätta sig när allt är mer eller mindre klart för att googla reda på källor som styrker det :)

#14 - - N e l l y ♥:

Jaa svarta hål är intressanta, men som du sa, svåra att få grepp om. Finns ju en del olika teorier om dem.