Under tidiga eftermiddagen skrev jag och Jessika klart vår synopsis för b-uppsatsen. Vi båda känner oss nöjda med resultatet och väntar med spänning på opponenternas åsikter som kommer på onsdag. Under dessa tre dagar har vi kört stenhårt med skolarbete från åtta på morgonen till fem på eftermiddagen sittandes tillsammans och skrivit och under övrig tid har vi läst hos respektive. Sömn har varit någonting som, i alla fall jag, har fått för lite av under dessa tre dagar. En utav anledningarna till att jag sovit dåligt beror på maskinen på bilden. Natten mellan måndag och tisdag vaknade jag upp mitt i natten av att hela rummet blinkade och sängen vibrerade. Jag tittade på klockan och såg att uret visade 01.00. Okej att de måste röja undan snön efter de kraftiga snöovändret men måste de göra detta arbete under natten när vanliga dödliga vill sova? Detta resulterade att jag inte kunde somna om förräns vid femtaget igen då jag blev pigg när jag vaknade sådär ”tidigt”. Men jag gillar fortfarande snön så den skyller jag inte på. Mer på arbetarna som hanterar snön, haha.

Hur har veckan varit hittils?

#1 - - Louise:

Ja, det var nog därför han blev utkickad! ;D

#2 - - pelle:

Ni har varit sjukt duktiga, yo!

#3 - - Kalle:

sv: när det är så mycket igång hela tiden känns det som man aldrig avslutar något, men det gör man ju, egentligen, massor tom. en känsla bara att man inte blit klar!

#4 - - Joachim:

haha fast jag tycker det gör grejen faktiskt, att det verkligen är lite av allt liksom:)

#5 - - Tobias:

Går bra för Sweden ;) typ 5 i medaljtoppen :D

#6 - - Joachim:

kanske du har rätt i men ändå så tkr jag det är roligt att alla är med:)

#7 - - Paula:

nu hänger jag tyvärr inte riktigt med här ?

#8 - - Markus:

ja, faktiskt, laddade preciiiis upp två himla smarta (???) frågeställningar på skolans portal, inför morgondagens litteraturseminarie :P

#9 - - tea:

sv: du har absolut rätt! jag fattar bara hur jag kunnat undgå kroppens signaler. jag antar att stressen samlat på sig tills allt bara spruckit. inte det roligaste..och det låter som att du blivit av smärtorna? något tips till på hur jag ska överleva? haha. åh jag hatar maskiner som sabbar sömnen. vi har nya grannar som renoverar två våningar. vaknar varje morgon och tror att de har rivit min vägg också.

#10 - - camilla:

fast nu börjar det väl ändå bli dags för vår??

#11 - - Emma says style, love & rock and roll.:

jag hör inte ens plogbilen längre, blir bara som ett sorl.. ;) Veckan har varit fylld med jobb! :)

#12 - - Ola:

SV: Det är bara bra med mig.. :) Fan vad skönt att vara färdig på universitetet :) Vad kan du jobba som när du är färdig?

#13 - - Anonym:

Earthcake <--- hilarious, antar att du sett de med Palm. : D



veckan blir bara bättre å bättre för varje dag som går. haha, det e ju os!

#14 - - Hälsporren:

Haha, inte kul med störande maskiner mitt i natten. Men, du kan ju glädjas åt att du inte har det som de som bor på gatan bredvid oss: de har städnatt VARJE torsdag - året om!

#15 - - Tommy:

Sv: Ja det hjälpte faktiskt.



Hur är det med dig ?

#16 - - pelle:

"Min mamma sög av mig". :P

#17 - - Andreas:

Jadu, här i stan har väl livet rullat på hittils i veckan. En annan drabbas inte alls av dessa förseningar, men alla aanddra kollegor verkarbo längs med fel tunnelbanelilnje och kommer därför sent. Så det är rivstart var morgon. Förutom denna, för nu e jag hemma o sjuk : )

#18 - - cicci:

veckan har varit okey...trist idag med Tre kronor...å snön..ja den bara öser ner=)

Gillar dock när det e årstider..riktiga årstider!

#19 - - Anonym:

sv,ja men så bra att det inte lät dåligt,man får ju linda in det lite

jodå min vecka har varit helt okej

#20 - - Erica,:

haha låter bra traumatiskt det där!

#21 - - Fifi:

Vilken disciplin ni har! Det måste vara skönt att ha fått in the big synopsis!



Jepp, jag tänkte jag skulle fixa en Spotifylista med mina favoritlåtar också!

#22 - - Michael:

Svar: Ja, 4 guld, 3 silver och 3 brons än så länge. Sen är det minst ett silver till eftersom curlingdamerna är i final ^^

#23 - - Johanna:

Haha, jobbigt läge! Dessa snöhanterare alltså..



Btw, rubriken får mig genast att tänka på det här klippet med Rikard Palm: http://www.youtube.com/watch?v=sLEWx_UJsCA

Hilarious!