dagens tandvärk.

Publicerat i: Vardag


Under större delen av dagen har jag gått runt och tänkt på döden.  Det är inte så farligt som det låter. Det jag har tänkt på är vad som kommer att hända med alla mina sociala nätverk på internet. I nuläget är det ingen som har lösenorden till min facebook, blogg eller mejl. När jag dör vill jag att alla dessa sidor tas bort då syftet med sidorna inte längre kan uppfyllas. Men hur ska man göra då? Ska man skriva ner alla sidor man vill ta bort och sedan lägga det i ett kuvert och klista fast det under skrivbordet, eller ska man berätta för någon vad man har för lösenord, någon man litar på som får i uppdrag att ta bort allt när man dör?

Dagens i-landsproblem men hur tänker nu?

#1 - - Anonym:

Skriv det i testamentet eller nåt.. ;) Jag vill ha kvar min blogg men that's it.. Inte facebook... Ingen skulle säkert bry sig ändå.. haha



Sv: NEJ! Men ska snart till Nkpg så får söka då! Haha

#2 - - johanbliixt:

den med lila förmodligen :P

#3 - - Ola:

SV: Hehe ja den kan köpas i välsorterade ica butiker ;) hehe

#4 - - pelle:

Kuvertet under skrivbordet lät väl smart? :D

#5 - - Kalle:

Sv: ja vibbkalmar försvann pga tekniska problem och för lite resurser tyvärr! det va en kanonsida att blogga på annars!

#6 - - juliairene:

östra akademin i västervik ;)

#7 - - Elin:

har faktiskt också tänkt tanken haha



jo, brukar få avi fast när man är hemma är de ju skönt att de först försöker med att ringa på så slipper man åka iväg för att hämta ^^

#8 - - Kate:

Härlig blogg :)

#9 - - Daniel:

Kuvert under bordet pojk!!!!

#10 - - Anonym:

ja nu är det bort med fläsket och beach 2010 som gäller

#11 - - Hälsporren:

Skriv ett testamente. Förreten, det finns ett företag som sköter sådana där saker åt en, med andra ord, man kan anlita dem att ta bort sådana där saker vid händelse av ens död. Läste jag någonstans. Annars, testamente,s om sagt.

#12 - - Johanna:

Jag har tänkt på precis samma sak, en väldigt massa gånger! Jag tror att man får skriva det i testamentet, eller nåt. Men jag vet faktiskt inte hur jag vill ha det ännu.. Min Facebook vill jag nog inte ha kvar, men bloggen kanske.. Hm.



Haha, precis. Nu ska det solas!

#13 - - Ella:

Jag har också tänkt på det! De skrev en artikel någonstans om det för ett tag sedan om att de ska typ göra om lagstiftningen angående detta på något sätt. Man får väl skriva det i sitt testamente antar jag? Det kommer bli aslångt om man ska innefatta alla sidor man är medlem på, haaha! Hoppas det inte behöver li ett problem innom någon snar framtid dock :S.



Sv: Hahahaha, jaaa gör't!!

#14 - - Madde:

men stefan du ska väl inte dö än på ett tag? ;) tänk istället att faceb och alla dessa hemsidor kanske inte finns längre när vi är gamla, då har dom säkert ersatts av nya coola hemsidor. vem bryr sig om sitt gamla lunarstorm konto nu liksom??