När jag flyttade in i den här lägenheten satt det en skylt på dörren där det stod ”Ingen reklam, tack. Men gärna brev”. Denna skylt åkt ner ganska snabbt då jag vill ha reklam för att se olika erbjudanden olika matbutiker har under veckan. Men nu funderar jag starkt på att sätta upp en ny skylt istället och på den ska det stå ”Reklam, tack. Bara det inte är från Byggmax”. När jag rensade min tidningskorg häromdagen fick jag se att större delen av korgen bestod av Byggmax-reklam. Antingen är brevbäraren lat och inte orkar dela ut dessa reklamblad till varje lägenhet och då slänger in alla i närmast brevinkast, eller så tror brevbäraren att jag behöver lite extra reklam för att förstå budskapet i dem, jag vågar inte gissa på vilket.


Min textanalys börjar sakta men säkert att ta form inuti mitt huvud och imorgon är det jag som börjar skriva. Jag skickade ett mejl till min handledare och frågade om jag var på rätt spår i mitt tänkande vad det gäller min textanalys och fick till svar att jag skulle fortsätta åt samma riktning. På schemat är det bara en föreläsning inbokad i morgon (tidig)förmiddag, efter den blir det analysskrivande för hela slanten.


Vad gör du på lillördagen?
  

#1 - - Mea:

TÄnk på de stackarna som aldrig får någon post hörrdeuu, jag tycker du skall ta och uppskatta din byggmax-lektyr!



Och imorgon blir det först sånglektion och sedan kör på källen med jobb däremellan :)

#2 - - Tobias:

Tack så mycket :D och vad roligt att du tycker det!

#3 - - Markus:

Hehe tackar, jo jag är rätt nöjd med min inredning... men har påbörjat att byta ut lite småsaker för att få det att kännas nytt... mattan står nog på tur faktiskt... men inte hittat nått snyggare än :S

#4 - - Oskar:

SV: Haha, tack :) Var faktiskt inne på din blogg tidigare idag och du har en trevlig sådan!

#5 - - Emma says style, love & rock and roll.:

jag hatar byggmax-reklamen! men nuhar jag en ingenreklamskylt & får helt enkelt stå ut med ingaerbjudanden. alt. gå hem till mamma & läsa :)

#6 - - Elin:

Hatar reklam ibland. Hade en fin "Ingen reklam, tack!"-skylt men, som jag skrev på bloggen, så rev två kompisar ner den så jag fick massor med reklam dagen efter :(



Jag ska på bio och se Flickan som lekte med elden. Inte sett den ännu, så de blir trevligt.

#7 - - Andreas:

Jag tror baraa han ville vaara snäll och skänka lite pappaer till dig. Du kan alltid riva det i strimlor och göra papiermaché eller hur det nu stavas och göra ett vackert konstverk : )

#8 - - meg:

Fyfan för Byggmax!

#9 - - Erica,:

Har tränat! och skönt att höra att det finns fler som välkomnar reklamen!

#10 - - pelle:

HAHHA xD de är desperata på byggmax. dålig ekonomi = inga som bygger hus = mer reklam ;D

#11 - - pelle:

HAHHA xD de är desperata på byggmax. dålig ekonomi = inga som bygger hus = mer reklam ;D