Efter ett par dagars vila från den skönlitterära världen är det nu dags igen. Tidigare ikväll började jag läsa sista delen i Stieg Larssons trilogi. Min tanke var från början att jag skulle hinna läsa klart boken innan filmen hade premiär. Ett mån som är relativt omöjligt nu då filmen har premiär imorgon om jag inte missminner mig. Första filmen gick jag och hyrde direkt efter att jag hade läst boken och tyckte den var bra. Film nummer två har jag faktiskt inte sett än men jag har hört att den också ska vara bra.


Imorgon tjuvstartar jag julfirandet med en lussevaka light. Vi väntar inte in lucia men vi tänkte ha jultema för en kväll. Det kommer at bli pepparkaksdeg, lussekatter, glögg och givetvis en massa härlig julmusik. I helgen kommer mina päron hit och hälsar på tillsammans med mina julsaker som jag tänker dekorera min lägenhet med. Ena syrran kommer troligen också med och av henne har jag beställt lite ljus. Om tre dagar är det första advent och om en knapp månad är det jul. Det är alltså hög tid för er som inte införskaffat alla julklappar att göra det nu innan julstressen börjar.


När börjar du ditt julfirande?
   

#1 - - Markus:

Det är faktiskt förjävligt att det är så!



hmm... mitt julfirande kommer börja så fort det blir december, smygstartat lite bara :P

#2 - - anna:

åh den där boken är den bästa! :D

#3 - - Garderobsgrubbel&Byråbekymmer:

jag tänker julpynta lite smått i helgen och smutta på starkvinsglöggen =)

#4 - - Ingrid:

ja, går på kredit snarare än som kontantkort som vår gamla var... ska bli skönt att slippa springa ut och tanka på för att man inser att det bara är 15 pence kvar och lägenheten kommer att bli iskall annars.

#5 - - PJOLTAS:

Eftersom jag är starkt troende muslim med buddistiska inslag och så spelar jag flöjt också. Så börjar jag inte fira en dag innan annandagen!

=)

#6 - - Chiss:

Åh är man vuxen när man är 21? Det hade jag inte en aning om. Jag som fortfarande inte har en aning om vad jag vill bli :/



Åh va kul att julpynta. Det är dom små sakerna som man saknar :P

Hur är det med dej då? Vad har du haft för dej? Vi har ju inte pratat på länge.

Kam

A

#7 - - zara:

sv: Når inom film :). Det är vad jag vill :D

#8 - - pelle:

ÅÅÅÅH! Jag vill ha den där bokjäveln kvar!!!!!!!!!!!!

#9 - - Tobias:

Såklart jag gör, jag ÄLSKAR frukost!

#10 - - Meg:

Själv måste jag läsa Frankenstein...

#11 - - Per:

Vi har plockat fram lite julbelysning,julmusiken är framme o många klappar är färdiga.... :)

#12 - - Louise - Ur mitt eget perspektiv:

Jäklar! Jag ligger efter med julklappshandlandet! Har bara handlat till...INGEN?!!!!!! :O

#13 - - sarah:

Klart jag menade det ;-).



Julfirandet börjas aldrig.

HATA JULEN.



som sagt.

#14 - - Mea:

Jag har inte läst böckerna o inte sett filmerna, hur hopplöst ute är man inte då?

#15 - - Kim Ekholm:

Åhh du Stefan. På den tiden var min blogg ingen blogg. Min blogg fungerade mer som en Twitter.

Nu ska jag tvätta.

Nu ska jag städa.

Nu ska jag gå på toa.



Du hajjar???

#16 - - Daniel:

Bastu, koskenkorva och lenkkimakkarakörv!

#17 - - Floosan-livet som mamma:

åh va mysigt det låter jag bara längtar efter att komma i gång med julandet =)

vi börjar pynta till helgen

#18 - - Katarina:

Jag började redan i onsdags med glöggkväll, något behövs ju för att muntra upp vår stressiga tillvaro :) Trevlig helg!

#19 - - Jessica andersson:

Det gör du rätt i. Det känns faktiskt skönt när man tagit sprutan och det är överstökat.



är de dom böckerna du rekommenderade mig att läsa? bra?

#20 - - Jessica andersson:

Det gör du rätt i. Det känns faktiskt skönt när man tagit sprutan och det är överstökat.



är de dom böckerna du rekommenderade mig att läsa? bra?

#21 - - Jessica andersson:

Det gör du rätt i. Det känns faktiskt skönt när man tagit sprutan och det är överstökat.



är de dom böckerna du rekommenderade mig att läsa? bra?

#22 - - Ella:

Men alltså jag fattar inte hur alla filmer kan ha premiär så tätt efter varandra? Den förra filmen kom ju ut bara för några månader sedan känns det ju som?



Sv: Haha, jag får väl göra det :P

#23 - - Niklas C:

Svar: Man röstar inte på veckans blogg i en kommentar. Man röstar i högerpslten.. Så titta gärna in och rösta där så din röst räknas =)



Allt bra med dig ikväll?



Kram

#24 - - sarah:

Jag är inte religös och tycker att människor utklädda i röda kläder är fruktansvärt löjligt.

#25 - - pelle:

Blurgh!

#26 - - Erica,:

mitt julfirande börjar... på lucia :D