Just nu så känner jag mig lite som kvinnan på bilden. Jag har hur mycket som helst att göra och jag har noll energi till att göra nått. Anledningen till att det är så skulle kunna vara att jag la i högsta växeln lite förtidigt. Tänk er att ni kör en bil på tvåans växel och sedan lägger i sexan på en gång, vad händer då? Jo bilen orkar inte, det blir för tungt och för låga varvtal för bilens bästa. Lite så känner jag mig just nu. Så jag funderar skarpt på att verkligen ta helg efter veckans sista föreläsning och bara vila och koppla bort allt som har med miljövetarprogrammet att göra. Sedan så tänkte jag fråga Sarah om hon har något bra knep på att få ny energi igen, jag har fått för mig att hon är duktig på det.  


Varför jag inte får någon ny energi just nu skulle kunna vara norrköpingsvädret också. Att bo i Norrköping är som att bo i Forks (en stad i twilight-böckerna), för här är det ytterst sällan sol utan det är mer regn och mulet och kallt. Som det ser ut i Sverige under den här tiden helt enkelt., tyvärr. Sedan så läser jag blogg efter blogg som byter ut hela sin garderob och köper nytt nu inför våren och sommaren. Det skulle jag också verkligen kunna göra. För nu är det inte alls roligt att klä på sig längre för det känns som att man alltid har på sig samma kläder. Jag går hellre runt naken än sätter på mig vissa plagg i garderoben. Så istället för att slänga en massa kläder så kan ni skicka dem till återvinningscentralen i Norrköping istället, alltså till mig, haha.  Jag behöver förändring i min vardag känner jag, förändring och det är nu!


Några förslag?

#1 - - ..:Sarah:..:

bra mat.. sömn.. promenad.. och yoga.

de är mina energi tips. :)

#2 - - ..:Sarah:..:

ingen dum fråga.. :)

kolla på youtube. sök yoga.. får du lite tips. men de kan nog va rätt avanserade grejer som dyker upp. bli inte rädd ;)

#3 - - ..:Sarah:..:

jag är ju kung på tradera ;)

du undrar hur jag har råd med allt.. haha.. halva jackan är redan betald nu med va jag fått på tradera. så in med dina grejer där. jag fyndar märken billigt oxå.. så sök på nått fårdu se. en helt ny värld :D

#4 - - Michael:

I know the feelign, men det är nog bara att bita ihop och köra ner huvudet i arbetet, det brukar kännas väldigt skönt efteråt i alla fall ^^ Men passa på att ta det lite lugnt nu i helgen i alla fall, lite vila måste man ju ha också :D

#5 - - FRIDA:

jag skulle ta självmord om jag var henne :)



#6 - - JohannaN:

usch jag skulle inte vilja vara kvinnan på bilden ^^

#7 - - Sanna:

haha ja vem vill inte det;) du o Pelle får komma förbi när jag köpt mig en massagebänk=)

#8 - - Lena:

jag känner likadant.. men vet ju att det blir förändring snart för min del i alla fall.. :)

#9 - - pelle:

Jobbig känsla. Men det gäller nog att promenara sig pigg, äta bra och sova bra. Klyschigt men sant!

#10 - - Malin:

Inget plugg i helgen! För bövelen, det håller inte att jobba sju dagar i veckan. Jag och anna tänkte på det där häromdagen, vad vi ska ta oss till i detta gråa. Det vi kom på var att börja en kurs, alltså ingen måste-göra kurs utan en kreativ kurs,kanske målningskurs eller matlagningskurs eller liknande. Du kan också söka till Go'kväll eller vad det heter så kanske du får vara med i "gör om mig".

#11 - - Michael:

Svar: Jaså? Ne, alla vill ju inte ha barn och det är inget fel med det :D Ha det bra!

#12 - - Erica,:

svar: det gick superbra i think! :D

#13 - - Michael:

Svar: Ne, bor i Japan, har faktiskt bara varit där en gång, i oktober -08. :D

#14 - - Erica,:

gör en lista över allt som ska göras, och skriv sedan upp alla daar du har på dig att göra sakerna i listform, skriv sedan i vad du ska göra varje dag, exemepel : måndag historia s.7-90

tisdag: histria s.90-100 matte plugg



sedan koncentrar du dig endast på det som måste göras varje dag, och när det är klart kan du göra vad du vill annat :)

#15 - - ..:Sarah:..:

de är ju min helg glass!

tycker inte om godis och sånt.. bara glass.

och ja, lite karltokig är jag nog ;)

#16 - - Jessica andersson:

mamma har gjort smörgåstårtor som vi ska äta :D de är världens goast!