Nu är det bara några dagar kvar tills jag blir gammal. 21 år är ingen ålder jag vet men det låter som att det är lite äldre än vad det egentligen är. Kan ni förstå att det var nitton år sedan som jag var sådär liten som jag är på bilden. Mamma talade om för mig att jag var nio månader när det där fotografiet togs, och jag var glad redan där, haha.


Behöver man få någon 21 års kris? Är jag inne i en sådan redan nu kanske? Funderar på vad jag vill bli när jag blir stor, om jag går rätt, har jag gjort allt som jag ville göra i min ungdom och så vidare och så vidare. Men när jag satt där i mina tankar så blev jag nästan lite irriterad på mig själv. Jag framstår mig själv som jag vore jättegammal, typ 33. Jag har all tid i världen på mig att göra saker, gjorde jag inte det när jag var 15 så får väl folk kalla mig fjortis när jag gör det när jag har passerat 20 års sträcker. Jag har läst att ögonen slutar att "utvecklas" vid den här åldern och att kroppen slutar växa nu. Kanske är dags att inse att jag är en minivuxen nu? En minivuxen som fortfarande kommer åka pulka och annat som man gör när man är liten. Jag är inte den som inte vågar trotsa. Normalt sätt så har oftast alla en trotsålder när man är liten men jag kommer nog alltid leva kvar i min och fortsätta göra saker jag tycker är kul även om andra tycker det är pinsamt eller annat.

Märker ni att jag är en aning trött eller? Jag somnade vid nio och vaknade vid ett av att jag var superpigg så jag kunde inte somna om. Om sex timmar så har jag tvättid och jag måste verkligen tvätta så om jag går och lägger mig nu så får jag några mer timmars sömn, vi hörs kanske imorgon då jag är lite mer vaken och inte svamlar om inget. Adjöken.


ps: vart är alla presenterna? ds.

#1 - - pernilla:

men hallå 21 är inte gammalt :P Och vaddå trotsa och göra pinsamma saker? Det är väl bara normalt beteende (enligt mig). Jag tycker man ska vara vuxen -fast med barnasinnet kvar. ALLTID! Annars blir man bara sådär äckligt tråkig och korrekt. Men det får ju inte gå till överdrift dock... men så länge man har förnuftet kvar så är det nog ingen fara. svamlar jag nu jag med? Det gör jag nog haha. ska dra till jobbet om en kvart, varit vaken sen fem :D

#2 - - Emma says style, love & rock and roll.:

Ålderskris vid 21 är det dummaste jag hört, 21-22 är den absolut bästa åldern.Jag slutade till och med att fylla år efter 22. Jag strejkade. (fortfarande 22 om någon frågar)..

#3 - - johanna:

vilken söt bild :D och ja, fortsätt åka pulka och göra roliga saker som kanske inte av alla anses som vuxna saker. men såna som tycker att vuxna inte kan vara barnsliga och göra "barnsliga" saker, dom är bara trista :D :D

#4 - - Veronica:

Stefan..jag har lite ålderskris,jag fyller 23!! 2 år kvar tills man är 25..shit! Jag tkr att 20 var den bästa tiden..nu går det bara utför! haha

#5 - - Daniel:

Nu går det bara utför ska du veta!

#6 - - Helena:

Beror på när påsklovet är? :P

Blir ett par badbyxor bra i present?

#7 - - Helena:

Vad bra :D Hoppas det passar in med mitt schema då!

#8 - - fanny:

kolla gärna in min blogg och lämna en kommentar om du har lust :)Kram!

#9 - - Sanna:

Du har klarat dig ifrån ålderskrisen längre än jag har iallafall, jag ska fylla 19 och börjar känna mig gammal...

;)

#10 - - Michael:

Känner lite samma sak, fyller 21 i augusti och det känns sådär, men antar att man ska vara glad att man har blivit så här "gammal" även om det inte är en ålder att tala om. Man är trots allt så gammal som man gör sig, så tänker då allt fortsätta vara mitt gamla barnsliga jag ett bra tag till och föreslår att du försöker göra detsamma :D

#11 - - Helene:

Tänk på att det går 2,5 Stefan på 1 Helene!! Det ni!

Och ÅLDERSKRIS? njae inte lider då jag av det i alla fall. Bloggar, knasar mig, dummar mig... o PULKA? jajamensan.

Jag lovar dig Stefan, det blir bara bättre och BÄTTRE! Ju äldre jag blir desto klokare och därmed desto friare att göra dumma saker. Det du ;)

Så käre bloggvän, du har lååång väg kvar innan ens det roliga BÖRJAR

:)

#12 - - Lena:

vad söt du var! :D

#13 - - micke:

jahaja!?!?! 33 "jättegammal" tack för den passningen...... men du kommer dit du me, va så säker, moahahahahaha

#14 - - Lina:

jag hade ålderkris när jag var kring 20....nu när jag börjar närma mig 30 har jag absolut ingen kris;)