Den här dagen har varit en sådär jobbigt dag som man helst av allt bara skulle vilja glömma, fortast möjligt. Gärna lägga sig under täcket och invänta en ny dag och inte se tillbaka på denna dag.


Allt började precis som vanligt i morse. Väckarklockan började väsnas strax innan sju, men klockan hinner alltid bli en bit efter sju innan jag bestämmer mig för att ta tag i dagen och gå upp. Jag drog igång vattenkokaren och ställde fram frukosten innan jag hoppade i duschen undertiden som vattnet blev varmt. Efter duschen uträttade jag de vanliga bestyren innan frukost men idag resulterade det till att jag helt glömde frukosten. Jag glömde inte bara dagens viktigaste måltid utan jag glömde även att bädda sängen och packa väskan. Som tur är låg allting i väskan sedan slutet på förra veckan som tur var.


Dagen fortsatte i ett jobbigt tecken då min basgrupp och jag skulle gå igenom den underlagsrapprot vi konponerat under den sista tiden. Vi skulle gå igenom formalia i texten och ändra det som vi ansåg relevant. Detta slutade nästan med utrivna ögon och sönderrivna kläder samt trasiga dörrar. Det märks som fan att vi alla var trötta idag och helst av allt ville bli klara och ta jullov. När klockan började dra sig mot lunch och vi alla anlände till vårt rum igen efter en kortare paus ville en i basgruppen skoja med mig och växla användare på min dator då jag hade loggat ut mig från datorn. Detta resulterade i att datorn vägrade släppa in mig igen. Datorn nekade alltså de lösenord som jag skrev in i den aktuella skrivrutan. Även om det lösenordet är de ända som jag har haft på denna dator sedan jag köpte den. Efter detta blev jag lite disträ och svårkoncentrerad då jag visste hur mycket saker jag hade i datorn och som jag var rädd för att bli av med. Jag gick till universitetets support och sökte hjälp och till en datakunnig i klassen men ingen kunde lista ut hur man skulle göra. Det fanns alltså bara en läsning kvar på problemet, den lösningen jag hade gruvat mig för mest. Systemåterställning.

För er som inte vet var en systemåterställning gör kan jag tala om att den raderar allt som finns på datorn. Alla skolarbeten, all musik, alla bilder och alla andra saker som ligger sparat på datorn. Borta! Detta betyder att min kväll har till stor del bestått av att återinstallera Microsoft Office, Spotify, PhotoShop, Paint.net och alla andra program som jag hade på datorn.  


Killen som skulle skämta med mig mådde riktigt dåligt när han fick reda på att lösningen på mitt dataproblem fick bli en systemåterställning. För att på något sätt kompensera sitt lilla missöde bjöd han på lunch och erbjöd mig att han skulle fixa de program som jag hade haft tidigare. Jag tackade men avböjde. Det spelar ingen roll hur mycket resten av gruppen tyckte synd om mig eller hur dåligt samvete denna kille hade, jag såg inte detta som någon big deal. Självklart är det tråkigt att saker och ting försvinner men faktum kvarstår att det är bara materiella ting och inget av egentligt värde. Alltså saker som är utbytbara oavsett vad som händer, vilket jag sa till killen också och som jag tror fick honom att må lite bättre.


Det hände lite mer saker i min dag men som får stanna inne i mitt huvud och inte skrivas ner i denna blogg, för då skulle det blir en och en halv till. Man kan dock sammanfatta den som en mycket märklig och energikrävande dag.


Hur skulle du reagera om hela din dator blev tömd på saker bara sådär?

#1 - - Alina:

haha lite kanske^^

#2 - - Evelina:

det där har hänt mig, usch. ingeeet roligt alls! GOD JUL :)

#3 - - Markus:

O herrejävlar!!! Jag hade dött! Det där påminner mig om att jag måste köpa en extern hårddisk och köra backup.



sv: haha vad är det för fel på "last christmas"?

#4 - - marre:

gud vilken mysig bild!

#5 - - wingers:

åhfyfan! vilket jäkla pucko! det är ju regel nr 1, pilla inte på andras grejer. det hade blivit blodbad om det hade hänt mig...

#6 - - Daniel:

Skulle döden dö

#7 - - anna:

usch fan vad hemskt det där är! min dator kraschade ju en dag innan en hemtenta skulle in i våras, herregud bröt ihop. som tur var kunde de rädda alla foton.

#8 - - Tobias:

Varför gick det inte att kommentera tävlingsinlägget? :O



hehe, det värsta är att företaget väljer en vinnare och dom kanske missar dig nu =)

#9 - - Tobias:

Det har du rätt i ;) riktigt jävla gott

#10 - - madde:

jag skulle strypa snubben långsamt!



svaR: nää altlså inte i vanliga fall, men var ju tvungen att tänka på läpptstiftet vettu!! ;) fast det gjorde jag ju helt i onödan, hånglade bort allt läpptsift ändå sen! höhö!



Ses på lördag :D

#11 - - Tobias:

Vad bra att det gick att kommentera, hoppas företaget väljer dig nu =)

#12 - - pelle:

Du får se möjligheterna med en kraschad dator! Du får den åtminstone städad ;)

#13 - - Per:

Aj aj aj.... Det var inte bra.... Men själv har jag precis köpt en extern hårddisk så man kan spara en del i alla fall.

#14 - - Kim Ekholm:

Du kunde inte bara logga in med "säkerhetsinloggning". Minns inte vad det heter, men man får trycka på något när man startar upp den och då kan man göra ALLT på datorn även om man normalt inte brukar kunna det...



Jag tror att det är mycket bättre folk på X2000 =)

#15 - - Elin:

jobbig dag.. samma här! man är trött när man jobbar natt, går skola förmiddag och sover eftermiddag. inte mycket liv..



håller dock med dig om att det bara är materiella ting, hade väl känts jobbigt men hade väl inte klandrat kompisen så hårt för det. däremot hade jag fått mig några sömnlösa nätter med ett dåligt samvete så in i norden(jag har aldrig mött någon med värre än mig) ifall det var jag som lyckats göra så för någon annan. lyckades tappa bort en kompis mobil en gång, satt och var gråtfärdig hela dagen.



JA SNART JULLOV!!!

#16 - - Louise:

Jadu, pengana går ju som sagt till sos-barnbya osv.

Men själva mynten, bra fråga ?!

#17 - - Anonym:

hmm läst lite av kommentarerna här, killen är inte puckad, han råkade bara göra en sjukt jobbig grej som alla någon gång lyckas med. Men ja Stefan han tyckte det var skönt att du inte blev aspiss på honom ;) Men förvänta dig en hejdundrades julklapp i efterskott efter jullovet! Puss o kram Jen

#18 - - Meg:

Shit vad surt! Skulle freaka ur om jag vore du, helt klart

#19 - - jessica:

vi har också några centimeter snö nu :D:D och mer ska de tydligen bli ikväll! Puuuulka time!!



Oj, jag hade blivit rasande om min data kraschat eller liknande.. halva ens liv är ju typ där.. nej inte riktigt, men man har ju en massa bilder där! Jag har funderat på att lägga över dom på skivor för man vet aldrig vad som kan hända..

#20 - - jennifer:

svar; vad snällt, men veta fan om jag vann, tävlingen är avslutad men hon har inte sagt vem som vunnit :P

#21 - - BlueRoseCase:

Nåt liknande hände mig för lääängesen med mina föräldrars första dator. Minns inte exakt vad det var, hade kanske med virus att göra. Däremot minns jag att jag blev nästan apatisk några dagar när jag insåg hur många manus, texter och annat jobbrelaterat som försvunnit...

#22 - - Anonym:

::OO

skulle nog vara the botten is nådd..

#23 - - Ellie:

Vilken fin bild!