Det finns en sak som är riktigt grym när man är hemma till päronen och hälsar på. Egentligen finns det många grymma saker med att vara tillbaka i Närke men just nu är det en specifik sak jag tänker på, nämligen den öppna spis som är i källaren. Just i skrivande stund tog sig elden jag tände för ett par minuter sedan. Att sitta vid en brasa och höra det knastrande ljudet från veden är väldigt rogivande. Jag ska dra några drag med dammsugaren här nere i källaren efter denna blogg och koka mer knäck eftersom gårdagens dos blev lite mjukare än vad som var tänkt. Annars är jag klart med allt julstök för i år och det är bara att invänta morgondagen. Familjen ska lite senare ikväll sätta oss och göra flera miljoner svenskar sällskap framför tv:n och spela bingolotto, i hopp om att vinna storvinsten.  

Vad gör ni en dag som denna?

#1 - - cicci:

Underbart att vara hos päronen och bli lite ompysslad!

Själv jobbar jag en dag som denna och bara längtar så efter att få åka em till min familj...!

God jul på dig!

#2 - - Tobias:

Använder ALDRIG mössa ;) haha

#3 - - Daniel:

Tänkte oxå vinna bingolotto

#4 - - Meg:

Åh, älskar fan brasa inomhus!

Jag ska baka knäckish nuuu :)

#5 - - Erica,:

snöbild på snöbild ^^



Jag kommer att vara hemma, typ, till den 15:e januari.. DET DUUUUU! :D:D:D:D:D



En sväng ner till småland över nyår hinns med emellan dock! :D

#6 - - Kalle:

vinn stort nu då :D



nej min syster jobbar även juldagen så hinner inte åka t/r tyvärr!

#7 - - JULIA - i am happpyjjeans:

snygg blogg, allt bra med dig? :)

#8 - - PJOLTAS:

Härligt!

Jag snyter mig och trixar lite med headern..den blev grötig så jag gjorde om den igen(!).

Ska orka mig till tåget för myspys med famillia de Pjoltas.

GooJul pårej!

#9 - - Sofie:

Ja, visst är de fina! Lilla Åland från Stolab. God jul! :)

#10 - - BlueRoseCase:

Ja, jag ser alltid fram emot den, men visst ger den lite åldersångest också med tanke på hur länge vi hållit på... God jul!

#11 - - Per:

Städat hela jävla huset... :)

Nu blir det snart Bingolotto för hela slanten...

God Jul.

#12 - - Markus:

Haha ja, fullkomligt spammad ;)



Mysigt med lite familje-Bingolotto. Vi ska nog se någon mysig film här tror jag. :)