Det kan gå hur många dagar som helst utan att det händer någonting i ens vardag, och vipps så händer allt samtidigt sen. Nu är det inte jättemycket som har hänt måste jag ju erkänna men ändå lite. Igår hade jag besök av några vänner från klassen och vi tittade på film och åt onyttigheter och hade det allmänt skönt. Idag cyklade jag ut till ett köpcentrum som ligger lite utanför stan' i hopp om att hitta några nya kläder som jag kunde ha på mig under morgondagens kräftskiva. Men icke ett klädesplagg hittade jag som intresserade. Däremot hittade jag en snygg skinnjacka som jag ska fundera lite på, kostade bara sjuttonhundra vilket jag inte tyckte var så mycket.


Ikväll bjöd jag in min granne som bor i lägenheten ovanför mig på en fika. Satt och prata lie om våra lägenheter bland annat samt hjälpte hon mig med lite saker. Fyra timmar senare gick hon tillbaka till sig och jag började pyssla. Jag är inte direkt den killen som sätter sig med nyinköpta pärlplattor och börjar pärla men ikväll gjorde jag faktiskt det. Manligheten sjönk kanske en aning men det gör inget när resultatet blev som bilden ovan visar. Jag har nämligen ett köksbord som inte riktigt tål att man ställer blöta saker på det eftersom jag inte orkat olja in det som jag kanske borde. Därför satte jag mig och knåpade ihop några glasunderlägg i ett motiv som passar mig klockrent. Under hela min barndom satt jag nämligen och spelade detta spel motivet kommer ifrån och spelar än idag när tid och luft infinner sig. Ska försöka komma på något mer motiv som jag kan gör underlägg i nu när jag har massa pärlor kvar. Några förslag? Jag har några men de är inte rumsrena för att ta upp i bloggen såhär tidigt på kvällen, haha.   


Nu blir det lite packning och kvällsmat, hare gött!

#1 - - Moa:

Vi ska nog hitta lite kläder till dig om jag kommer ner nästa helg.

Har sagt det förut, men jag tycker dina underlägg blev väldigt fina! Varför inte göra ett underlägg i form av självaste mario? ;)

#2 - - johanna:

åh vilka fina glasunderlägg du har gjort! såna vill jag också ha :D

#3 - - Emma says style, love & rock and roll.:

ååh, lär mig! Sådär sött vill jag också pyssla med pärplattor :D



(Ja ibland tar livet en konstig vändning. Men nu bor jag själv och är själv och det är faktiskt helt okej.)

#4 - - Victoria:

Vad kreativt av dig! Skulle också vilja vara sådära kreativ! fast jag håller på med andra kreativa saker å leker med photoshop å skapar bloggbakgrunder ^^

varför inte fortsätta på marioserien och göra mario, luigi (om han nu stavas så? O_o) och prinsessan? :)

#5 - - anna:

ojoj så manligt av dig att göra pärlplattor ;) men de blev skitsnygga verkligen!

#6 - - Sassy:

Jag måste skaffa pärlor och plattor!



Jag är socionom och jobbar på ett boende för hemlösa missbrukare och genom jobbet läser jag en fördjupningskurs i drogmissbruk. Kursen är bara för yrkesverksamma och det är jättebra föreläsare och intressanta seminarium!

#7 - - Peter:

visst ger du mig en stefan?!

#8 - - Andreas:

Super Mario.... Jag är kär. jag har inte kvar min gamla Nes, men kör via datorn och emulator. iunte samma sak...men så nära jag kan komma just nu : )