Sitter vid köksbordet och kollar på morgontv. Jag börjar inte förrän klockan tio men jag tänkte vara en duktig student och plugga lite innan skolan idag. Jag lovar inte att det fungerar men min förhoppning är den. Tänkte även springa förbi biblioteket ett snabbis och kolla om de har någon bok om svenska sjöar. Men det är bara om jag hinner, annars så får det bli i eftermiddag eller vid lunch.


Vad ska jag få göra innan skolan? Jo jag ska sätta mig in i hur vår sjö som vi har valt mår. Om den är syrefattig, näringsrik, om den har många tillrinningsområden med mera. Vissa saker vet jag redan då jag satt med samma sak igår, så idag blir det komplettering . När klockan slår tio så är det basgruppsmöte som gäller och efter det så är det labb hela långa dagen. Varför, varför, varför? Jag trodde jag hade sluppit att "laborera" när högstadiet tog slut, men ack vad jag hade fel. Jag finner inget intresse att hälla konstiga saker i rör och hoppas på att någon reaktion ska hända och sedan analysera varför det händer.


Nu har jag inte tid att sitta här längre. Nu ska jag göra mig i ordning och sedan sätta mig med mitt "sjö-case" Hörs senare under dagen.

#1 - - pelle:

Men du säger ju att ni inte labbade något i höstadiet, så se det som något positivt, roligt och nytt :D

#2 - - Lena:

är det kemi du läser, stefan?