Idag är det dags att bli lite brun på kroppen, jag ser ut som snövit för tillfället. Jag märkte det igår när hummern var hemma hos mig igår. Jäklar vad röd han var. Ska åka och lägga mig på en brygga vid en sjö tänkte jag så att solen reflekteras i vattnet också. När jag var liten så blev jag brun nästan på en gång så fort solen visade sig, men det hade ju i och för sig sina förklaringar. Som barn är man ju ute så länge det är ljust på sommaren, då tog man verkligen till vara på solens alla strålande timmar. Nu är det lite annorlunda tyvärr.


Just nu så tar jag vara på solens skinande och varma strålar. Jag behöver ju inte skriva vart jag sitter för det vet ni nog vi det här laget om ni läst mina två senaste bloggar. Frukosten är avklarad ska snart gå in och bädda sängen också så är jag redo för att dra sen. Solen är ju som starkast runt 11-14 så det gäller att passa på då. Alla säger att man måste smörja in sig efter det att man har solat, men vad ska man smörja in sig med? Olivolja? Terpentin?


Nu när sommaren står vid dörrkarmen och skolan snart är slut så är det många som känner sig less på skolan, vilket kan förstårligt. Tipset jag kan ge är att hålla ut den sista tiden som är kvar och för att hålla ut så kommer här fyra tips.


1. Läs ute. Sitt ute och läs, men försök välja en plats där du inte blir störd.

2. Promenera. Passa på att njut av det fina vädret på väg till och från skolan genom att till exempel hoppa av bussen en hållplats tidigare.

3. Var ledig. Gör om ditt dagsschema så att du kan vara ledig på dagen och i stället plugga på kvällen.

4. Skjut inte upp. Tänk på att om du inte blir färdig med dina uppgifter nu kommer de att hänga över dig i sommar och kanske också i höst, när du har andra kurser att koncentrera dig på.


Detta kanske kan vara någonting att ha i baktanke i alla fall. Detta var allt för nu, ska bädda sängen och diska upp frukostens disk, sedan blir det SOL. Hej.

#1 - - pelle:

Hummern? Hmm:P



Bra tips annars, müchet bra!

#2 - - Lena:

Det känns ändå rätt skönt att skolan redan är slut för min del. ;D

För övrigt är jag nog världens blekaste.. När jag kom hem förra veckan frågade min extrapappa mig om jag aldrig går ut. Jag har försökt vara en del ute i veckan, men jag bränner mig så lätt så jag vågar inte vara timmar i solen så här tidigt på året..