Roligt att blogga igen.

Publicerat i:

Det går så lång tid mellan varja blogg numera så jag hinner glömma bort hur man skriver blogg. Vet inte vad det är som gör att mitt bloggande intresse har sjunkit. Jag tycker det är skoj att läsa en del bloggar men att skriva dem själv är jag sämre på. Aja, man får vara glad för det lilla.


Är det någon som vet vart man ska vända sig när man vill operera bort leverfläckar? Är det till sin vårdcentral man ska gå då? Eller? Jag har nämligen två stycken som jag skulle vilja göra mig av med. Båda är på ryggen så ärren som kommer bli kommer jag ju då inte att se vilket jag tycker är skönt. Jag har fått två stycken prickar på ryggen också, eller prickar de är snarare sår nu eftersom de kliade så förbaskat. Ingen vacker syn så jag är glad att det inte är nått badväder för då hade jag stannat hemma. Vart tog århundradets varmaste sommar vägen? Efter min semester som jag hade för någon vecka sedan så kändes det som att sommaren tog slut för mig när jag började jobba igen. Klart den inte är slut men det känns lite som så, vet inte rikitgt hur jag ska förklara.


Imorgon så börjar våra nya chefer på jobbet. Eller vanliga anställda som tagit över stället efter "Det". Redan nu så märker man skillnad. Jag jobbade öppning idag och redan på morgonen så hängde det folk på låset (som jag förövrigt hatar när folk gör. Har de inget annat att föra än att vänta utanför dörren en halvtimma innan vi öppnar?). Det var folk oavbrutet hela tiden ända fram till klockan fyra. Avslutning på en fotbollsturnering ägde rum idag så många ville väl ha lite mat innan de gav sig hemmåt. Vår förra chef skulle ha gått och rökt eller nått annat "viktigt" emellan varven då han tyckte att vi klarade oss. Den nya tänkte lite längre. Hon drog fram fattenflaskorna med våra namn och fyllde till brädden med iskallt vatten och uppmanade oss att dricka. Sedan så fyllde hon på kött och grönsaker och tog upp bröd. Sedan så var hon i full vart med att göra mackor igen. Det är så en chef ska vara, bry sig om sina anställda. Nu säger jag inte att den förra (nuvarnde fram till augusti?) chef inte bryr sig för det var faktiskt han som sa åt huvudansvarige för hela alltet att köpa in flaskor. Kul med förändring på jobbet.


Idag så blev jag klar med upprensningen i mitt liv. Haha, det är inte så allvarligt som det kanske låter. Jag har helt enkelt stadat och rensat bort en massa skit som jag har samlat på mig sedan sist. Kläder och en massa annat kaserade eller skickades till bättre behövande. Tvättade bilen också för det behövdes verkligen. Det stod "Denna bil ska tvättas idag" på bakrutan så det var väl dags antar ja. Nu är det bara jag som ska strukturera upp mitt ätande då, så att kroppen blir städad och i bra skick.


Det var ju riktigt skoj att skriva blogg när man väl kom igång igen. Det blir nog till att skriva en till. Så på återseende.




                                                                                                                                                                                                   Stefan

#1 - - Sanna:

klart jag bryr mig;)

#2 - - Lena:

roligt med bloggande! :) fast jag har kasst med tid att läsa.

ring sjukvårdsupplysningen, de kan berätta vart du ska vända dig! :)