Varför är det alltid så att det ska vara fint väder när man jobbar pch dåligt väder när man är ledig? I går så var det toppenväder hela dagen och jag jobbade långpass så jag fick inte inge sol alls på mig, vilket jag behöver. Idag så var det också kanonvänder hela dagen fram till kvart över två, då himlen öppnade sig och det började verkligen spöregna och blixtrarna lyste upp gång på gång. Ingen sol på mig idag heller, jag ser snart ut som Snövit på kroppen.


När jag ändå har värme uppe som ämne så kan jag berätta att jag än en gång fick krupp på jobbet. Vi har ingen ventilation på jobbet , någonting som vi i personalen tjatat på sedan maj men inget har fortfarande hänt. Idag så fick det vara nog enligt mig och mitt arbetslag, man ska inte behöva stå i trettiosex graders stillastående värme och arbeta, plus att det är kö till fan avlöser de. Jag ringde våran chef och sa som det var och lät verkligen så allvarlig dom jag var. Fem minuter senare fick jag informationen att jag skulle åka till en elkedja och köpa en portabel AC. Ska man behöva jobba tills man stupar innan det händer någonting? Både personal och gäster tycker det är jobbigt att vara i lokalen men gästerna har ju tur som är där under en mindre period.


När det var som varmast på jobbet så blev jag och Edmée helt förvirrade. Hoppas du inte var allergisk mot lök Johan, och att det smakade bra ändå, sorry. Fick jobba över lite då det hade tagit slut på grönsaker så jag fick pringa rakt över gatan och köpa mera. Vilken dag säger jag bara.


Nu ska jag göra en liten skaldjursgratäng och efter det blir det nog någon film. Ha en trevlig söndagskväll.


Stefan

#1 - - Johan:

Haha... nejdå, jag är inte allergisk, så det var okej att du råkade ha på lite lök på den! :)

Tyvärr smakade det inte lika bra som det brukar, men anledningen var min egen då jag fick mängder med jobb under eftermiddagen så mackan blev liggandes oäten ända tills åtta på kvällen. Brödet hade då blivit lite degigt!

Skönt å höra att ni fått en ac, det behövs där inne!! :)

#2 - - pelle:

Haha, har du gäster som kommenterar? ;)

#3 - - Lena:

Jag känner samma sak, blir galen på värmen på jobbet! Men jag har i alla fall ett kylrum som jag kan gå in i och kyla ner mig lite.. Tjatar hela tiden på att de ska fixa markiser, men det blir aldrig gjort, istället måste jag stå där mitt i fönstret med solen i ryggen!