Från att vara ledig till att ta en öppning. Morgondagen var egentligen menad till ledighet men jag norpade åt mig en extratid. Det är en öppning, vilken innebär att jag slutar halv två så det är ungefär som att vara ledig. Dock så är man ganska trött efter en öppning men vad gör det då jag är ledig på onsdag (som det ser ut nu). Annars så var det relativt lugnt på jobbet, förutom när jag kom. Allting var slut när jag kom till jobbet. Dressingsflaskorna behövde fyllas, dricka behövde ja fylla på, bröd skulle plockas in, chips skulle upp på hyllan och en hel del annat. Man hinner nämligen inte så mycket när man är själv mellan fyra och fem så som vi är. Kommer det kunder så är det inte mycket annat man hinner än just dem, men vi fixade allt så bra efter en stund så vi han lagom till Therese skulle kila hemåt, alltid roligt att jobba med Therese.


Första natten jag sover själv är kommen, i ett stort mörkt hus med tystnaden som ända sällskap. Jag är varken mörkrädd eller har svårt att sova ensam så detta ska inte vara några problem. På något konstigt vis så har jag inte sovit själv så många gånger i mitt liv, jag har alltid haft människor runt omkring när jag ska sova. Ganska skönt med lite ensamhet också, men vem vet jag kanske får sällskap framöver.... Vännerna kanske tittar förbi och tar en lur eller två? Den som lever får se, nu ska jag sova så jag orkar upp imorgon. Måste ju försöka vara någorlunda trevlig mot de gästerna som hänger på låset. Är det någonting jag hatar när jag jobbar öppning så är det just folk som hänger på låset en sisådär 20-30 minuter innan vi ens öppnar, hela min morgon är förstörd då. Har de inget hem och äta frukost i? Men jag lever ju för dem så vad får jag göra mera än att le och fråga vilket brööööö de vill ha.


Gonatt

Stefan

#1 - - Matilda:

Snygg blogg!

Gör mig en tjänst, gå in på min blogg, läs mitt senaste inlägg och kommentera hur du känner! det är en viktig fråga och jag vill ha andras åsikter också!

#2 - - Therese:

Det är alltid lika trevligt att jobba med dig också :)

#3 - - Sofia:

Jävla påträngande kunder som hänger sådär på låset en kvart innan öppning. Borde ha nåt bättre för sig än att sitta där utanför å vänta. Laga en egen nyttig frukost tycker jag! Hoppas dan inte blev helt hemsk ;)

#4 - - pelle:

Haha, grymt!