I brist på saker att skriva om så tänkte jag, som så många andra redan gjort här på blogg.se skriva en årskrönika av 2008. Jag brukar inte vara den som skriven en krönika när året lider mot sitt slut men i år ska jag försöka mig på en så får vi se hur det går. Året började vid slottet i Örebro med Pelle och Anna, året slutar vid slottet i Örebro med Pelle och Anna, kan det bli bättre?


Blogg

I början av året så hade jag en blogg som var baserad på msn, ganska tråkig och livlös blogg kan jag tycka nu såhär i efterhand och som jag aldrig riktigt var nöjd med. Jag ville ha en blogg som hade en enkel adress som alla skulle kunna komma ihåg om jag sa den. Jag började fundera på olika bloggnamn i april någon gång och skulle på skoj testa om det fanns någon blogg som hette stefanlarsson.blogg.se. Bloggen fanns redan och ägdes av någon Stefan som inte hade använt bloggen på ett bra tag. Skadad som jag är så försökte jag leta rätt på den här personens mejladress, telefonnummer och någon eventuell hemsida som han länkade till på bloggen. Efter några dagar fick jag faktiskt svar från bloggägaren som var villig att ge bloggen till mig då han inte använde den längre. Så jag fick lösenordet av honom så var bloggen helt enkelt mig. Lätt adress att komma ihåg, det var bara designen i stort sätt som skulle renoveras. Sedan så har bloggskrivandet ökat om man jämför med min förra blogg och bloggen före det också, även tittarsiffrorna har stigit vilket jag vill tacka för.  Kul att ni läser min blogg.


Liv

Jag har aldrig haft så mycket klumpar i magen som jag haft 2008. Att börja plugga på universitet var ingen som jag trodde jag skulle göra när jag var lite. Hade svårt att lära mig läsa som pöjk så vem hade trott att universitet var nått för mig, men tydligen. Däremot så har jag ifrågasatt valet av utbildning väldigt många gånger och där kommer klumparna i magen in i spelet, oro om jag har valt rätt linje. När jag flyttat in i lägenheten i Norrköping så trivdes jag inte alls, det kändes inte som mitt hem på nått sätt. Det hade ingen hemmakänsla i sig vilket den har nu på ett bättre sätt. Jag saknar dock fortfarande någonting men jag kan inte sätta fingret på vad det är.


Underhållning/nöje

Att se Bruce Springsteen på nya Ullevi i somras var verkligen årets höjdpunkt. Hade trevligt sällskap hela resan igenom och efter Bruce så blev det en dag på Liseberg också. Verkligen ett skönt avbrott från vardagen och jobbet. Sedan så kommer Robyn på en andra palts inte långt ifrån Bruce. Årets Hultsfred kom inte överrens med vädergudarna kan man säga, nästintill konstant regn gjorde att jag lackade ur ganska snart, men Robyn var helt klart en sak som drog upp hela festivalen. Att titta och lyssna på henne klockan två på natten när det började ljusna ute igen var en härlig känsla.   


Jag, Anna och Pelle drog ner till västkusten bara någon dag efter att vi kom hem från Hultsfred. De dagarna var också skoj, kanske lite väl lugna emellanåt men ändå helt okej, att sticka ut bland bergen och hoppa i det salta vattnet var som att uppleva barndomen igen. Härligt.


2008 i korthet

- Sålt min bil.

- Flyttat till Norrköping.

- Börjat studera.

- Serverat på Nobelfesten.           

- Varit stamkund på Ikea.

- Var på Hultsfredsfestivalen.

- Semester på västkusten.

- Hjälpt folk och flyttat.

- Badade otroligt lite i somras.

- Bott i lägenhet i Hallsberg.

- USAs presidentval kommer gå till historien.

- Och mycket mycket mer.


Planer för 2009

Det finns lite planer på att åka till London och hälsa på Anna när hon pluggar där. Önska mig saker tills jag fyller år som jag aldrig köper annars på grund av min dumsnålhet. Sluta hålla så otroligt hårt i mina pengar som jag gör nu, måste ju leva lite liv nu när man är student. Göra någonting jag aldrig tidigare gjort, och ha jävligt skoj.

#1 - - Lena:

Bra planer, det är viktigt att ha skoj! ;)

#2 - - pelle:

Dumsnål? Du? :P hhe

#3 - - Erica,:

Det var den bästa nyårskrönikan jag har läst i alla fall bland årets bloggar