Kvällsblogg.

Publicerat i:
Imorgon är det min första "redovisning" jag ska ha inför mig grupp. Jag måste erkänna att jag är lite nervös men det kommer säkert gå bra. En redovisning kanske man inte kan säga att det är heller för att vi alla hade samma ämne så det blir nog lite upprepningar under de två timmarna som vi har i våra grupper.

Den ända lektionen jag har imorgon är just grupptimmarna som sträcker sig från 10-12. Efter det så är det helg för mig, eller inte. jag ska sätta mig med en text som vi fick tillgång till idag och den är på fjorton sidor och på engelska. Ni som känner mig vet att engelska inte är min starka sida här i världen så det blir till att studera flitigt. På onsdag så ska vi ha ett litteraturseminarium då texten (rapporten) ska diskuteras. Vad gör man på ett seminarium? Är det någon som kan tala om det för mig. Sitter man i en sal och diskuterar texten? Jag vill i alla fall vara väl förberedd känner jag så jag har tagit del av lite frågeställningar som tydligen var bra att ha efter det att man har läst texten. Den här terminen tror jag att vi kommer ha två, möjligtvis flera texter som kommer att vara på engelska. Det blir en jobbig period. Får fråga lägenhetsinnehavarde två om hjälp om det kniper. Litteraturseminarumsunderlaget (finns det ett ord som heter så?) till nästa seminarium är på 83 sidor som ska läsas, dock på svenska som tur är. Nu vet ja att kvällarna är räddade framöver i alla fall, det var ju en tröst :P. Nu är klockan halv ett så det är nog dags att turna in.

ps, i helgen så får vi finfrämmande, Anna Holm kommer och hälsar på. Bio, god mat och trevligt sällskap hela helgen alltså. jag längtar. ds.

Allt för nu, svejs.